Kao uvod u posljednju predstavu ovogodišnjeg Periskopa – festivala suvremenog plesa i novog cirkusa, jučer je u dvorani Filodrammatice održan razgovor s umjetnicom Simone Aughterlony. Razgovor je vodio Saša Božić, koreograf, dramaturg i Simonin suradnik na predstavi „Kompas“ koja 13. listopada zatvara ovogodišnji Periskop.
U nešto više od sat vremena, u vrlo ležernom tonu, dugogodišnji suradnici i prijatelji su prošli kroz više od deset godina Simoninog rada tijekom kojeg se bavila gotovo svim relevantnim temama i fenomenima koji se javljaju u suvremenoj filozofiji i queer teoriji – od alijenacije, devijacije, odnosa subjekt-objekt, moći, kolektiva, individue, marginalizacije, drugog, hijerarhije, pitanja publike i njene uloge do, naravno, neprestanog pomicanja granica rodnih i queer koncepata koji prožimaju umjetničin rad.
„Ono što je definitivno opisuje je stalna potreba za istraživanjem nepoznatog, neotkrivenog. Iz toga nastaje procedura, sadržaj i na kraju ljepilo njenih umjetničkih praksi“, rekao je u najavi Saša Božić.
Simone je govorila o svojim suradnjama s Meg Stuart/Damaged Goods, Forced Entertainment, Jorge León, Philom Hayesom te predstavila neke od projekata. „The Biofiction Trilogy“ je jedan od njih, a u njemu je istraživala objekte te se usprotivila postojećoj hijerarhiji koja postoji između ljudskog i neljudskog, prirode i kulture, muškarca i žene. Predmete kao što su užad ili drvo odlučila je ne poimati kao subjekte koje može posjedovati. Naglasila je kako je u procesu nastajanja tog, ali i drugih djela, bilo važno nadići osjetilo vida, koje dominira našim poimanjem svijeta.
Opisujući proces nastanka projekta „Uni*Form“, u kojem zajedno s Davisom Freemanom, Nadom Gambier, Kiriakosom Hadjiioannou, Jen Rosenblit, Hahnom Rowe, Garyjem Wilmesom bavi propitivanjem autoriteta policijske uniforme i temom alijenacije, objasnila je okupljenima u dvorani FIlodrammatice kako su radili s povezima preko očiju te s vremenom ojačali ostala osjetila. U tom radu bavili su se devijacijom, za koju Aughterlony tvrdi kako ju ne treba gledati kao nešto što treba izopćiti iz društva, već kao nešto što je njegov dio, ono što uzrokuje promjenu.
Aughterlony je pričala i o radovima „Maintaining Stranger“ i „Remaining Strangers“ u kojima se bavi odnosom domaćin/gost, koji pokazuju da se umjetnica bavi i aktualnim temama iz svijeta oko sebe. A upravo se tema domaćina i gosta provlači i u grčkom klasiku „Odiseji“ na koji se referira predstava „Kompas“, na kojoj je surađivala sa Sašom Božićem i Petrom Hrašćanec.
Razgovor sa Simone Aughterlony, kao i predstavu „Kompas“ Prostor Plus, organizator festivala Periskop, donosi u suradnji s Rijekom 2020 – Europskom prijestolnicom kulture. Ulaznica za predstavu još ima. Njihova cijena je 40 kuna, a rezervacija je obavezna putem maila festival.periskop@gmail.com.
Besplatan ulaz na večer plesnog filma
Današnji program Periskopa rezerviran je za plesni film. Plesna kritičarka i teoretičarka Ivana Slunjski čeka sve zainteresirane u Dvorani Filodrammatici od 19 sati uz filmove: „Pokret“ Tamare Bilankov (Umjetnička akademija u Splitu), „Contrada“ Matije Debeljuha i „Pierottijeva 11“ u produkciji Umjetničke organizacije Škvadra.
Ulaz na večer plesnog filma je slobodan, no potrebno je najaviti svoj dolazak na mail festival.periskop@gmail.com.
Periskop – festival suvremenog plesa i novog cirkusa organizira udruga Prostor Plus, a pokrovitelji su Ured za kulturu Grada Rijeke, Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske te Primorsko-goranska županija. Festival podržavaju Hrvatski kulturni dom na Sušaku, Rijeka 2020 i Savez udruga Molekula.
Podijeli na društvenim mrežama