U Galeriji Juraj Klović postavljena je skupna izložba članova Hrvatskog društva likovnih umjetnika Rijeka iz ciklusa „Kritičar bira“, koja će se moći pogledati čim to epidemiološke mjere dopuste.

Izložene radove na temu „U ozračju izolacije i samoće“, kao svojevrsni umjetnički odgovor na okolnosti izazvane pandemijom koronavirusa, odabrao je doc. dr. sc. Enes Quien, povjesničar umjetnosti i likovni kritičar.

Na izložbi sudjeluju umjetnici: Sandra Ban, Ivana Butković, Maja Franković, Hari Ivančić, Melinda Kostelac, Jani Branko Kukurin, Ivica Nikolac, Bruno Paladin, Georgette Yvette Ponté, Dajana Radoš, Vedran Ružić, Melita Sorola Staničić,Dijana Sokolić, Darija Stipanić, Damir Šegota, Celestina Vičević, Kristijan Vučković i Istog Žorž.

Objašnjavajući temu izložbe, Quien navodi kako nužna samoća i izolacija mogu biti plodotvorne, ali većini ljudi ne, izazivajući duševnu, psihološku i emotivnu krizu, koja radikalno mijenja psihičko stanje i pojedinaca i društva u cjelini, kao i doživljaj života i svijeta.

„Poljuljan je naš unutarnji duhovni svijet, tjeskoba i depresija ušuljale su se tiho u mnoge ljude. Važna je reakcija umjetnika na vrijeme u kojemu žive. Svako razdoblje imalo je svoje krize. Umjetnici su uvijek reagirali na krizu. Dapače, mijenjala se umjetnost kako je nastupio krizni povijesni trenutak. (…), piše Quien, dodajući da umjetnici ne mogu mijenjati svijet, ali mogu na njega reagirati.

„Članovi riječkoga HDLU-a, u kojemu su mnogi sjajni i vrhunski umjetnici, reagirali su odlično na zadanu temu ”U ozračju izolacije i samoće”, prepoznavši činjenicu da nema aktualnije neuralgične točke krize našega doba, nema gorljivije teme današnjice“, navodi se u tekstu Enesa Quiena.

Za sudjelovanje na izložbi prijavilo se 43 umjetnika od kojih je Quien umjesto deset, odabrao dvostruko više, vodeći se, kako kaže, savješću i vlastitim  kriterijima.

„Izabrani su svi koji izravno radovima pogađaju temu, ali i neki radovi koje držim kvalitetnim makar se izravno ne drže teme, ali neizravno, u nekom simboličnom smislu, da“, zaključuje Qiun.