Rijeka više nije tranzitni turistički grad, već postaje u sve većoj mjeri ciljana destinacija koju posjećuju pretežito mladi ljudi i oduševljeni su njome! Iskustvo je to Ilinke Babić i Sanje Ćaćić, informatorica Turističkog informativnog centra koje su svakodnevno u neposrednom kontaktu s turistima, pomažu im u što boljem snalaženju po Rijeci, upućuju ih na mjesta koja trebaju vidjeti i upoznati, gdje mogu dobro pojesti ili odakle napraviti izvrsne panoramske fotografije za uspomenu (i naravno društvene mreže) i odgovaraju na sva njihova pitanja.
Obična i neobična pitanja – od Trsata preko ribarnice do Galeba
„Zaista se trudimo pomoći im maksimalno koliko možemo, ali na neka pitanja čak ni mi ne znamo odgovor. Bila je jednom situacija, došli su nam turisti s cijelim setom pitanja što, gdje i kako i na kraju su imali neobično pitanje, naime zanimalo ih je poslužuje li određena slastičarnica kakve kolače od jagoda“, smiju se Ilinka i Sanja.
Svakodnevno se ipak susreću s nešto uobičajenijim pitanjima. „Turiste u Rijeci najviše zanima što mogu vidjeti i posjetiti, gdje mogu dobro jesti s time da gotovo svi naglašavaju da žele jesti tamo gdje jedu lokalci, zanima ih i što mogu posjetiti u okolici Rijeke. Često pitaju za tržnicu, pogotovo ribarnicu, znaju za Trsat, zanima ih Stari grad, katedrala svetog Vida, Talijani su jako zainteresirani za Guvernerovu palaču, zanimljiva im je zbog povijesne povezanosti s D’Annunzijem. Zanimljiv im je i Tunel koji se proteže od katedrale svetog Vida do Osnovne škole Dolac i puno njih pita za brod Galeb. Znaju za njega, znaju priču o njemu i jako puno upita imamo može li se Galeb pogledati. Tijekom ovog ljeta smo imali i puno upita o Klimtovoj izložbi koja je postavljena u Muzeju grada Rijeke.“
Slobodan, ali nenametljiv duh grada
Ilinka i Sanja ističu kako u Rijeku sve više dolaze mladi ljudi i kako su sve traženije outdoor aktivnosti.
„Raspituju se za vidikovce, panoramske punktove, šetnice, biciklističke staze, planinarenje, kajaking, najam jet skija, a zanimljivo je i da nas mladi ljudi često traže informacije o dozvolama za ribarenje kao i gdje kupiti ribarsku opremu. Znaju nam se ljudi i vraćati kako bi nam se zahvalili na preporuci i ispričali svoje doživljaje. Dobivamo stvarno puno riječi hvale za grad, a mladi posebno ističu kako se lako i brzo uklope u lokalno stanovništvo i kako im se sviđa taj duh grada koji je istovremeno slobodan, ali nenametljiv.“
Tragom starih fotografija i razglednica
Svakodnevni i višegodišnji rad s turistima dovede i do neobičnih zahtjeva, situacija, ali i do prijateljstava.
„Došla nam je prije par godina jedna gospođa iz Australije koja je u Hrvatsku stigla u potrazi za svojim korijenima. Put ju je naveo u Rijeku i ovdje k nama. Došla je pitati za pomoć. Stjecajem okolnosti iz razgovora se ispostavilo da je njezin pranono iz istog mjesta iz kojeg sam i ja, i spojila sam je s lokalnim ljudima kako bi mogla nastavit istraživat svoje pretke i obiteljsku povijest. Ostale smo i danas u kontaktu, često se dopisujemo, gospođa prati situaciju u Hrvatskoj, sada kada su ovi požari u Dalmaciji raspitivala se jesmo li svi dobro, kakva je situacija kod nas“, priča Ilinka Babić.
Kao zanimljivost Ilinka i Sanja ističu i turiste koji im dolaze sa starim fotografijama ili razglednicama Rijeke.
„To najčešće budu Talijani. Dođu sa starim obiteljskim fotografijama i traže mjesto s fotografije pa zajedno pokušavamo odgonetnut gdje bi to moglo biti. Ili znaju samo stare nazive ulica na talijanskom pa onda istražujemo koje su to ulice danas“.
Želja za autohtonim iskustvom
Iako Rijeku najveći broj turista posjećuje upravo ljeti, zanimljiva im je i u vrijeme karnevala, ali i Adventa.
„Ono što mi primjećujemo je kako su danas sve više u trendu manje turističke destinacije ili destinacije koje nisu primarno turističke ili pak one koje imaju stvarno raznoliku ponudu za veliki broj interesa turista, a Rijeka je upravo to. Mi nemamo restorane samo za turiste ili lokacije koje posjećuju samo turisti, i to je naša prednost jer današnji turisti naš grad i okolicu žele upoznati kao naši „sugrađani“. Traže to autohtono iskustvo. Ljudi počinju putovati sve mlađi, obiđu prvo poznate destinacije poput Pariza ili Londona i onda kreću s istraživanjem manje poznatih mjesta. Svemu tome uvelike pridonose i društvene mreže na kojima se dijele i vide informacije“, zaključuju Ilinka i Sanja.
Na pitanje ima li nešto što se turistima baš i ne sviđa u Rijeci odgovaraju da najčešće spominju nešto lošiju prometnu povezanost.
„Ljudi su danas jako aktivni, žele iskoristiti vrijeme za vidjeti i doživjeti što više toga u što kraćem vremenu. Nekad su i nesvjesni udaljenosti, pa budu razočarani kada shvate da ne mogu bez auta iz Rijeke samo tako skoknuti do primjerice Nacionalnog parka Krka ili do Cresa na popodnevno kupanje. Ali osim toga nemaju nekih drugih zamjerki ili ih barem nama ne kažu“, završavaju Ilinka i Sanja.
Podijeli na društvenim mrežama