GSG, neprofitna organizacija u kulturi iz Rijeke koja djeluje u području produkcije i promocije suvremene umjetnosti, edukacije i izdavaštva, iz feminističke i društveno-angažirane perspektive, u suradnji s riječkim Muzejom Muzeja moderne i suvremene umjetnosti, u sklopu izložbe “90e: Ožiljci”, početkom rujna u Rijeku dovodi umjetnički duo Doplgenger te ih predstavlja kroz izložbu “Neimenovani fragmenti” i predavanje-performans “Slike prošlosti kao slike za budućnost”’, oboje u prostorima GSG-a, u Križanićevoj 6a u Rijeci.
Izložba “Neimenovani fragmenti” umjetničkog dua Doplgenger, koja će biti otvorena u četvrtak, 2. rujna u 20 sati i trajati do 18. rujna, predstavlja skup radova koji su nastajali od 2011. u okviru istoimenog istraživačkog projekta. Serija medijskih fragmenata u različitim formatima adresira ”nezaboravno” kolektivnog i osobnog, intimnog sjećanja na posljednja desetljeća jugoslovenske povijesti, pretežno konstruiranog putem TV slika. Projekt “Neimenovani fragmenti” bavi se politikom medijskih slika koje su sudjelovale u izgradnji povijesnih narativa na prostoru bivše Jugoslavije u razdoblju od 1980. do 2000. Radovi u seriji iznova izvode kontekst medijskog sadržaja, ali sada ističu ono što je prethodno bilo nevidljivo i potisnuto, što je u medijskom toku ostalo marginaliziranim ili se smatralo efemernim. Doplgenger kroz ovu seriju radova u sadašnjem trenutku analizira i dekonstruira sklopove slika i zvukova prošlosti, te ih sukobljava i aktualizira. Izložba ostaje otvorena do 18. rujna i moći će se radnim danom od 16 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati.
Doplgengeri će u petak 3. rujna u 20 sati izvesti i predavanje-performans “Slike prošlosti kao slike za budućnost” i predstaviti peti rad u kontinuiranoj seriji “Neimenovani fragmenti”. Predavanje-performans temelji se na umjetničkom preispitivanju politike arhiva, eksperimentalnih metoda i samog autora i filmaša. Umjetnički dvojac Doplgenger svoja dosadašnja istraživanja u okviru projekta predstavlja na performativan način, obraćajući pažnju na složenost pamćenja, predstavljanja i iznošenja dalekih povijesti kroz medijske slike. Čitajući slike u kanonu arhivskog filmskog stvaralaštva i u kontekstu medijske mašinerije, umjetnici ukazuju na potrebu dekonstrukcije medijskog narativa i utjecaja koji medijski jezik ima na gledatelja, političke implikacije takvih postupaka i odgovornost filmaša / umjetnika.
Umjetnost i politika kroz pokretne slike
Umjetnički duo Doplgenger čine Isidora Ilić i Boško Prostran, film/video umjetnici koji žive i rade u Beogradu. Radovi Doplgengera bave se odnosom između umjetnosti i politike kroz preispitivanje režima pokretnih slika i modusa njihove recepcije. Oslanjajući se na tradicije eksperimentalnog filma i videa, Doplgenger intervenira u postojeće medijske proizvode ili proizvodi nove, u formi proširenog filma. Iako im je pokretna slika osnovni medij, njihova praksa uključuje i tekst, prostorne instalacije, performanse, predavanja i diskusije. Radovi Doplgengera nalaze se u javnim kolekcijama, predstavljeni su na samostalnim i grupnim izložbama i na film/video festivalima u zemlji i inozemstvu. Urednici su publikacije Amateri za film (Beograd, 2017.), a od 2018. su angažirani kao kustosi i selektori festivala Alternative film/video u Beogradu. Dobitnici su umjetničkih stipendija i rezidencijalnih boravaka, nagrada filmskih festivala i Politikine nagrade.
(Foto: Bojan Mrđenović)
Podijeli na društvenim mrežama