„Na ovu odluku čekali dosta dugo i razmatrali mnogobrojne modele po kojima je ova gradnja trebala započeti. Sukladno pismima namjere i interesu iskazanom u kontaktima sa zainteresiranim investitorima, vjerujem da ćemo temeljem natječaja naći partnere te nakon intenzivnog razdoblja koje je pred nama, što u projektiranju, što u izgradnji, za tri i pol godine dobiti kolodvor i sve druge predviđene sadržaje na Žabici“, kazao je gradonačelnik Rijeke na 18. gradonačelnikovom kolegiju.

Vrijednost parcele 66,14 milijuna kuna

Ukupna površina građevne čestice Kompleksa Žabica u vlasništvu Grada Rijeke i TD Rijeka plus na kojoj se planira izgradnja višenamjenske građevine kompleksa Žabica, koja obuhvaća autobusni terminal, garažu te poslovne i trgovačke sadržaje, iznosi 14.810 m². Procijenjena vrijednost parcele je 66,14 milijuna kuna, odnosno početna jedinična kupoprodajna cijena iznosi 4.465,90 kuna po m². Vrijednost nekretnine ne određuje samo lokacija u samom centru grada već i činjenica da će pored Kompleksa Žabica proći nova prometnica, koja će povezati cestu D403 s centrom grada.

Pročelnik Odjela za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Srđan Škunca istaknuo je promjene u načinu realizacije projekta Zapadna Žabica u odnosu na prvobitni plan.

„Prva i osnovna promjena odnosi se na pristup u realizaciji. Prvotna je ideja bila natječajem tražiti investitora koji će izgraditi kompleks i unutar kojega će po izgradnji Grad Rijeka upravljati garažom i biti vlasnik autobusnog kolodvora. To je otvaralo velika pitanja o poziciji investitora te smo u tom smislu napravili potpuni zaokret pa se u ovom natječaju prodaje lokacija investitoru/developeru, koji će u cijelosti biti vlasnik i zemljišta i objekta“, kazao je pročelnik Škunca, naglašavajući kako se ne treba bojati komercijalizacije autobusnog kolodvora, budući da postoje zakonski akti koji definiraju upravljanje autobusnim kolodvorima kao i razine cijena usluga prema autobuserima i putnicima.

Srđan Škunca, Sandra Krpan i Marko Filipović

Srđan Škunca, Sandra Krpan i Marko Filipović

Investitor može djelomično izmijeniti projekt

Natječaj se raspisuje danas, a bit će otvoren do 6. lipnja. Procjenjuje se da bi prijedlog odluke o izboru najpovoljnijeg ponuditelja mogao biti predmetom rasprave na srpanjskoj sjednici Gradskog vijeća, a ugovor s budućim investitorom potpisan početkom rujna.

Natječajem je predviđeno da se 70% kupoprodajne cijene zainteresirana strana plati 30 dana od dana sklapanja ugovora, a 30% nakon što građevinska dozvola postane pravomoćna. Osim plaćanja cijene zemljišta, budući kupac obvezuje se nadoknaditi i Gradu Rijeci troškove vezane uz projektnu dokumentaciju u visini od 9,2 milijuna kuna. Ukoliko kupac pristupi izmjeni dokumentacije, plaća 50% iznosa stvarnih troškova. Investitor, uz suglasnost Grada Rijeke i Rijeka plusa, u određenom dijelu može izmijeniti dokumentaciju, međutim potrebno je zadržati glavnu osobinu kompleksa, a to je polivalentnost.

Garaža od 800 parkirnih mjesta, kolodvor s 14 perona

Projekt je moguće prilagođavati interesu ponuditelja, uz poštivanje određenih uvjeta, pa tako garaža mora imati najmanje 800 parkirnih mjesta, a autobusni kolodvor minimalno 14 perona. Trgovačku namjenu moguće je planirati samo u suterenskoj/prizemnoj etaži, u površini ne većoj od 8.000 m² bruto, dok je poslovnu i uslužnu namjenu moguće planirati na preostalim raspoloživim površinama prema potrebama investitora.

Postojeći objekti na lokaciji ruše se, osim dijela skladišta broj 31, koje se, sukladno uvjetima Konzervatorskog odjela u Rijeci i Detaljnom planu uređenja, zadržava kao memorija na povijesnu funkciju. No, u zadržanom skladištu više nije nužno urediti polivalentnu dvoranu.

Zbog racionalizacije gradnje, ali i potrebe zadržavanja auto-vlaka, kao usluge Hrvatskih željeznica, predloženo je skraćenje zgrade.

U natječaju su navedeni i rokovi – investitor se obvezuje ishoditi pravomoćnu građevinsku dozvolu i započeti s izgradnjom u roku od 14 mjeseci od dana sklapanja ugovora, a za gradnju kompleksa i ishođenje uporabne dozvole rok završetka je dvije godine.

„Svjesni smo otežavajućih okolnosti koje prate raspis ovog natječaja, činjenica je da raspisujemo natječaj u trenutku koji nije najbolji, a to je rat u Ukrajini, problemi s energentima i sirovinama te rast cijena građevinskih radova, što se u određenoj mjeri može nepovoljno odraziti, ne toliko na uspjeh natječaja, koliko na rokove koje smo postavili vrlo perspektivno, ali to ćemo vidjeti i usuglašavati s developerom“, kazao je pročelnik Škunca.