Riječ je o obnovi predstave „Decameron“ koja donosi brojne promjene, a osim naslova promijenjena je dijelom i glumačka postava, a i koncept predstavepremijerno izvedene 2020. godine u jeku pandemije i mjera ograničavanja.
Redatelj i autor adaptacije, jedan od najnagrađivanijih argentinskih kazališnih umjetnika, redatelj višestrukonagrađivanog riječkog „Kralja Edipa“ i posebni gost ove sezone u „Zajcu“, Luciano Delprato tada je ponudio aktualiziranu reinterpretaciju Boccaciova klasika kojom je izravno reagirao na pandemijsku životnu, dramsku i kazališnu situaciju te modernizirao i ažurirao izvornik kako bi na jednako ironičan način progovorio o vremenu i događajima s kojima smo se suočavali. Za razliku od izvornika, mjesto radnje nije Firenza već Rijeka, umjesto u doba kuge događa se u doba covida-19, desetero mladih umjesto u seosku vilu od zaraze bježe u kazalište. a umjesto stotinu pričalo se deset priča. Međutim, situacija se promijenila, a promijenila se i predstava Hrvatske i Talijanske drame koju će u konačnici kreirati – publika.
„Predstavu smo u Talijanskoj drami premijerno pripremali tijekom 2020. godine kada se sve vrtjelo oko bolesti. A sada, kroz neke priče na hrvatskom, a neke na talijanskom jeziku, naglasak stavljamo na to da smo preživjeli i da smo ponovno zajedno. Više je boja, više je slavlja, više je radosti i zabave. Prije smo nastojali slaviti tjelesnost, postojanje sâmo suočavajući se licem u lice s prijetnjom, svjetskom pandemijom, u trenutku kada je zajedništvo bilo zabranjeno“, kaže Luciano Delprato te dalje objašnjava na koji će način u novoj verziji predstave participirati i publika. „Sada kada smo opet na okupu s našom publikom, važno nam je posve „srušiti” taj četvrti zid i prepustiti publici da od deset ponuđenih priča izabere onih pet koje želi vidjeti. Svaka će izvedba upravo zbog odabira publike biti drugačija. Interaktivno i zabavno, ali nesumnjivo je to i dalje „Decameron” i dalje je Boccaccio… Tijekom predstave publika glasa za priču koju želi vidjeti i doživjeti, a prije toga Boccaccio kojeg ponovno igra Aleksandar Cvjetković, predstavlja one koji će „braniti” svoje priče u glumačkim borbama za više glasova publike; na ekranu se prikazuje izbor, a publika putem QR koda daje glas priči koja ih je više dojmila“, otkriva Delprato koji će već u studenom na riječkoj pozornici režirati Fellinijev „Amarcord“ u produkciji Hrvatske drame.
Besplatne karte za prvu izvedbu
Osim što će izabrati ono što će gledati, publika će prvu izvedbu predstave „Decameron.hr“, izvedbu koja otvara sezonu 2022./2023., dobiti kao poklon dobrodošlice na ulasku u novu sezonu, a besplatne ulaznice mogu se preuzeti na blagajni Kazališta. Za sljedeću se izvedbu, u subotu 10. rujna, mogu nabaviti ulaznice po povoljnim cijenama.
U predstavi uz Aleksandra Cvjetkovića glume i Denis Brižić, Serena Ferraiuolo, Ivna Bruck, Mirko Soldano, Giulio Settimo, Andrea Tich, Stefano Surian, Jasmin Mekić, Edi Ćelić, Mario Jovev, Giuseppe Nicodemo, Ana Marija Brđanović i Deni Sanković.
Autorski tim, uz Argentinca Delprata, čine i scenografkinja Aleksandra Ana Buković, kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović, koreograf Michele Pastorini, oblikovatelj svjetla Robert Pavlić, autori glazbe Federico Rossignoli, Teodora Tommasi i Francesco Gulic te oblikovatelj zvuka Saša Predovan.
Nakon izvedbe predstave „Decameron.hr“ u srijedu bit će upriličena i dodjela nagrada publike za najbolja umjetnička ostvarenja u dramskom programu HNK Ivana pl. Zajca prošle kazališne sezone.
Podijeli na društvenim mrežama