U okviru galerijskog programa udruge Drugo more, od 23. veljače do 17. ožujka u Galeriji Filodrammatica (Korzo 28/1, Rijeka) bit će predstavljena multimedijalna instalacija Svjetlosni stožac budućnosti atenske umjetnice Kyriaki Goni.
Nastala 2022. godine u produkciji drugog Varšavskog bijenala, instalacija se sastoji od šest velikih tapiserija okupljenih u zbirku Marsovski krajolici, koju prati dvanaest crteža, kocka napravljena od metala volframa i audiovizualna pripovijest Signal s Marsa iz perspektive NASA-inog rovera Perseverance.
S naglaskom na trenutne i planirane misije na Marsu, umjetnica ovom instalacijom dijeli vlastita promišljanja o današnjem shvaćanju svemirskih istraživanja, naglašavajući kako smo „posljednjih nekoliko godina svjedoci porasta ekspanzionističke, kolonijalne retorike oko (privatnog) istraživanja svemira“. Izlazeći iz okvira antropocentričnih ideologija, umjetnica nastoji istkati alternativnu priču o odnosu svemira i ljudi kroz jezik, tradicionalna znanja i suvremene uvide iz post-kolonijalnih studija.
Kao forma tekstilne umjetnosti koja se mogla koristiti kao prenosivo sklonište ili topli ukras na zidovima, tapiserije su kroz stoljeća pratile ljude na putovanjima i zauzimale istaknuto mjesto u njihovim domovima. Slijedeći tradiciju izrade tapiserija, umjetnica na njima prikazuje pojedine krajolike Marsa koji su odabrani iz NASA-ine zbirke fotografija, pitajući se može li takav način „dokumentiranja“ utjecati na naš osjećaj odgovornosti prema drugim svjetovima koje namjeravamo posjetiti. Tkanjem složenih kozmoloških priča o tehnologiji, istraživanju i kolonijalizmu u tapiserije, instalacija otvara raspravu o aktualnim temama naše sadašnjosti i budućnosti.
Izložbu je moguće posjetiti do 17. ožujka, u radnom vremenu od ponedjeljka do petka od 11 do 13 sati i od 16 do 20 sati, te subotom od 16 do 20 sati. Ulaz je slobodan.
O autorici
Kyriaki Goni je medijska umjetnica koja živi i radi u Ateni. Njezini projekti temelje se na digitalnim intervencijama, prostornim instalacijama, pokretnim slikama i spekulativnim maštanjima, i propituju alternativne mreže i zajednice te ljudske i ne-ljudske odnose kroz nove tehnologije. Studirala je likovnu i digitalnu umjetnost (Atenska škola likovnih umjetnosti) i socijalnu antropologiju (Sveučilište Panteion, Sveučilište Leiden). Nedavne samostalne izložbe održala je u Onassis Cultural Centru (Atena), SixtyEight Art Institutu (Kopenhagen), KVOST Art Collection Telekomu (Berlin), Drugom moru (Rijeka) i Aksiomi (Ljubljana). Grupne izložbe uključuju 2. Varšavsko bijenale, 8. Gherdeina bijenale, Ars Electronica, Moderna ljubav, 24. Solunsko fotobijenale, 13. Šangajsko bijenale, Transmediale 2020, 5. Istanbulsko bijenale dizajna, Međunarodno bijenale Trondheim i NVG trijenale Melbourne. Za svoj rad dobila je nagrade i stipendije od Allianz Kulturstiftunga, Goethe Instituta, Bertelmanns Stiftunga, Ars Electronice i Artworks Stavros Niarchos Foundationa.
Podijeli na društvenim mrežama