Program „Dox Week-a“ koncipran je na način da se kroz 5
večeri prikaže ukupno 7 filmova: 2 od strane publike najbolje ocijenjena
dokumentarna filma na 7. Liburnia film festivalu, 3 nagrađivana hrvatska
dokumentarca koja nisu prikazana na Liburnia film festivalu te 2 odlična strana
dokumentarca. Više informacija o filmovima nalazi se u prilogu.
Projekcije započinju u 21:30h.
Cijena
ulaznice je 15,00 kn.
Paket ulaznica za svih 5 dana Dox Week-a je 50,00 kn.
Ponedjeljak,
14.6.
PLATI i
ŽENI, R. Atanas Georgiev, Makedonija / Hrvatska / Austrija / SAD, 2009., 76′
Utorak,
15.6.
UVOZNE
VRANE, R. Goran Dević, Hrvatska, 2004., 22′
SRETNO
DIJETE, R. Igor Mirković, Hrvatska, 2003., 95′
Srijeda,
16.6.
GONZO :
ŽIVOT i DJELO HUNTERA S. THOMPSONA, R. Alex Gibney, SAD, 2008., 115′
Četvrtak,
17.6.
REMIX
MANIFESTO, R. Brett Gaylor, Kanada, 2008., 80′
Petak,
18.6.
SEVDAH,
R. Marina Andree Škop, Hrvatska / Bosna i Hercegovina, 2009., 66′
ŠTO SA
SOBOM PREKO DANA, R. Ivona Juka, Hrvatska, 2006., 72′
DOX WEEK – TJEDAN DOKUMENTARNOG FILMA
Ponedjeljak, 14.6.
PLATI I ŽENI
Redatelj: Atanas Georgiev
Makedonija / Hrvatska /
Austrija / SAD, 2009., 76′
Produkcija: Nukleus, Mischief Films, Trice Films, ITVS International
www.cashandmarry.com
O filmu:
Mladi muškarci s Balkana odlaze u
Austriju sa studentskim vizama. Umjesto da se vrate kući gdje ih čeka
neizvjesna budućnost tranzicijskih zemalja, plaćaju 7.000 do 12.000 eura za
austrijske „supruge“, nadajući se da će tako dobiti državljanstvo.
Upravo to učinit će i redatelj filma – otputovat će u Beč i snimiti cijeli taj
proces. Pokušat će ustanoviti zašto ljudi to rade, navest će svoje razloge,
pronaći „suprugu“ i organizirati lažno vjenčanje. Otkrit će nam zašto su to
ljudi činili dosad, što ih je ponukalo da plaćaju lažne supruge te zašto te
djevojke pristaju na takvo nešto. Prepun uvrnuta humora i apsurda, ovaj film
otkriva sve, uklapajući se u iracionalnost „nove Europe“ u kojoj više nema
fizičkih granica, ali je prepuna birokratskih granica i predrasuda
Nagrade:
2008. / 15. VISION DU RÉEL, Nyon, Švicarska – Novi
pogledi / Regards Neufs
2009. / 7. LIBURNIA FILM FESTIVAL, Ičići, Hrvatska – Nagrada publike, posebno
priznanje žirija
2009. / 5. ZAGREBDOX,
Zagreb, Hrvatska – Posebno priznanje
2009. / 15. SARAJEVO FILM
FESTIVAL, Sarajevo, BiH – drugi film po izboru publike (4,7)
Recenzije:
Važna politička tema obrađena na originalan, svjež i
nepretenciozan način. The Regards Neufs žiri, Visions du Réel, Nyon
Izuzetno zabavan i
pametno napravljen film. Vladan Petković, e-novine
Zafrkantski ton i autoironija
karakteristična za balkanski tip humora obilježavaju cijeli film i iz tih
potresnih priča izvlače ono najduhovitije. Jelena Ostojić, Zarez
Utorak, 15.6.
UVOZNE VRANE
Redatelj: Goran Dević
Hrvatska, 2004., 22′
Produkcija: Akademija
dramskih umjetnosti
O filmu:
Svojedobni sisački
komunistički vladar, Norbert Weber, pokrenuo je kampanju istrebljivanja nekog
opakog biljnog nametnika naseljavanjem populacije Vrana. U medjuvremenu su se
Vrane razmnožile, zamjerivši se stanovništvu, koje protiv istih kuje razne
neprijateljske planove. Apsurdna anketa prožeta jednostavnim
video-esejiziranjem sklapa se u opaki film o zloćudnoj psihozi malog mjesta.
Nagrade:
2004. / 13. DANI HRVATSKOG
FILMA, Zagreb, Hrvatska – Grand Prix,
Nagrada žirija za najbolju režiju i scenarij, Oktavijan za kratkometražni
dokumentarni film
2004. / SARAJEVO FILM
FESTIVAL, Sarajevo, BiH – Nagrada za najbolji dokumentarni film koji obrađuje tematiku ljudskih
prava
MOTOVUN FILM FESTIVAL,
Motovun, Hrvatska – Jameson short film award
Recenzija:
Rijetko se kada dogodi da neki hrvatski film podjednako oduševi i
publiku i kritiku bez obzira na to gdje se prikaže, kao što je to s
dokumentarnim filmom »Uvozne vrane« scenarista i redatelja Gorana Devića. Božidar
Trkulja, Vjesnik
SRETNO DIJETE
Redatelj: Igor Mirković
Hrvatska, 2003., 95′
Produkcija: Gerila Dv Film
/ Vizije Sft
O filmu:
Nikada
se u socijalističkoj Jugoslaviji nije plesalo kao tih godinu ili dvije,
početkom osamdesetih. Vrijeme nije bilo veselo – ekonomska kriza, smrt Tita,
izvanredno stanje u Poljskoj – ali generacija mladih živjela je u ritmu muzike
za ples.
Na ulicama se rodila nova muzička scena, koja je totalno
promijenila život u inače sivom i pospanom gradu Zagrebu.
Svega toga sjeća se autor ovog filma, koji je tada bio
dječak. Kroz Zagreb, Ljubljanu, Beč, Beograd, Budimpeštu, Pariz, Utrecht i New
York, on kreće u potragu za danas raspršenim herojima svoje mladosti,
pokušavajući samome sebi ispričati priču o punk-rocku i raspadu socijalizma.
Nagrade:
2004. / 13. DANI HRVATSKOG
FILMA, Zagreb, Hrvatska – Oktavijan za
srednjometražni/dugometražni dokumentarni film
Recenzije:
Gledajući “Sretno dijete” čovjek
jednostavno ne može, a da ne uzdahne za tadašnjim vremenom i tim zdravim duhom
koji je nosio tadašnju mladež. No, taj zdravi duh nije bio produkt nečega u
zraku, neke čudne kemije. Ne, taj duh je bio sustavno stvaran od tadašnjih
entuzijasta koji su se okupljali oko časopisa Polet, a na kraju krajeva i oko svojih omiljenih izlazišta Zvečke i Malog Kavkaza.
Nebojša Dokmanović, Muzika.hr
Srijeda, 16.6.
GONZO: ŽIVOT i DJELO HUNTERA S. THOMPSONA
Redatelj: Alex Gibney
SAD, 2008., 115′
Produkcija: Alex Gibney,
Graydon Carter, Jason Kliot, Joana Vicente, Eva Orner, Alison Ellwood, C HD Net
Films & Jigsaw Productions
www.huntersthompsonmovie.com
O filmu:
Filmska biografija sulude mitske američke figure, novinara i ekscentrika
Huntera S. Thompsona, osnivača „Gonzo“ novinarstva, prepuna arhivskih snimaka,
javnih nastupa i svjedočenja kolega suradnika i intimusa. Čovjek koji je
istovremeno vozio s Hells Angelsima, časkao s Nixonom, umalo pobijedio na
izborima za šerifa i sve to zapisao za magazin Rolling Stone koji se upravo
zbog sjajnih, drogom i alkoholom natpoljenih reportaža, prodavao bolje nego
ikad. Redatelj je znano ime s Oskarom u rukama (Taxi to the Dark Side), a narator – Johnny Depp.
O redatelju:
Alex Gibney je američki
redatelj i producent dokumentarnih filmova. Njegovi radovi kao redatelj
uključuju: Enron: The Smartest Guys in
the Room (2005) (nominiran za Oskara), The
Human Behavior Experiments (2006), Jimi
Hendrix and the Blues (2001), i Taxi
to the Dark Side (2007), koji je fokusiran na vozača taksija u Afganistanu
koji je mučen i pogubljen u zračnoj bazi Agram, 2002. godine. Taxi to the Dark Side je osvojio Oskara
za najbolji dokumentarni film. Gibney
trenutno režira dokumentarac o životu Lancea Armstronga.
Recenzije:
Toliko veći od života da
je s vremenom pao zasjenjen svojim mitovima, legenda novinarstva Hunter S.
Thompson dobio je potpuni dokumentarni tretman u “Gonzu”. Film Alexa Gibneya
sadržava bogatu matricu arhivskih intervjua, kućnih uradaka, klipova koji dobro
preslikavaju vrijeme u kojem je živio i komentare celebrityja kako bi se
ocrtala opća omamljenost čovjekom koji je u kritičkom ali i personalnom smislu
bio oštrica Američkog društva 60-tih i 70tih. Dennis Harvey, Variety
Četvrtak, 17.6.
REMIX MANIFESTO
Redatelj: Brett Gaylor
Kanada, 2008., 80′
Produkcija: Eyesteel films
www.ripremix.com
O filmu:
U filmu „RIP: A Remix
Manifesto“ web aktivist i redatelj Brett Gaylor istražuje probleme autorskih
prava u informatičkom dobu koji razbijaju medijski obzor 20. stoljeća i
uklanjaju zidove između korisnika i proizvođača sadržaja. Glavni je protagonist
filma Girl Talk, glazbenik koji je na vrhu svih ljestvica zahvaljujući svojoj
sempliranoj pjesmi. No, je li Girl Talk ideal moći običnih ljudi ili Čarobni
Frulaš piratstva? U filmu su i osnivač Creative Commonsa, Lawrence Lessig,
brazilski ministar kulture Gilberto Gil i kritičar pop kulture Cory Doctorow.
Od prvog dana to je participativan medijski eksperiment, a Brett dijeli svoj
sirovi materijal na opensourcecinema.org gdje ga svi mogu remiksirati. Metoda
filma kao miksa dopušta svim remiksima da budu njegov sastavni dio.
Nagrade:
2008. / Festival du Nouveau
Cinéma Montréal – Posebno priznanje žirija
2008. / Filmski festival u Whistleru – Nagrada publike Cadillac
2008. / IDFA –
Nagrada publike Dioraphte
2008./ Filmski festival Ann Arbor – Nagrada
publike Edward Jones
2010. / Festival dokumentarnog filma – Nagrada
publike za najbolji strani dokumentarac
Recenzije:
Najseksi
film o kršenju autorskih prava koji sam pogledao. CBCov Q sa Jian Gomeshi “RiP! A Remix Manifesto”
je nastao s namjerom da izazove i provocira i to je definitivno i uspio. Eddie Cockrel, Variety
Petak, 18.6.
SEVDAH
Redateljica: Marina Andree
Škop
Hrvatska / Bosna i
Hercegovina, 2009., 66′
Produkcija: Studio dim
www.sevdahfilm.com
O filmu:
Sevdah je osjećaj života
obojen melankolijom, čežnjom i lijepom tugom, koji se u Bosni iznosi
kroz tradicionalnu pjesmu –
sevdalinku.
Muzičkog autora, izvođača i istraživača Damira i redateljicu Marinu spojila je
smrt njihove prijateljice, strastvene poklonice sevdaha, Farah. Pokušavajući se
suočiti sa vlastitim gubitkom i tugom, stvorili su film o sevdahu, i oblikovali
ga kao emotivno, muzičko, lirsko i vizualno putovanje kroz dušu Bosne, kroz
svoje osjećaje i sjećanja.
Nagrade:
2009. / 15. SARAJEVO FILM
FESTIVAL, Sarajevo, BiH – Nagrada publike
2009. / 7. LIBURNIA FILM
FESTIVAL, Ičići, Hrvatska – drugi film po izboru publike
2010. / BH FILM FETSIVAL,
New York, SAD – Zlatna jabuka, Nagrada publike
2010. / KIMERA FILM
FESTIVAL, Campobasso, Italija – Nagrada za najbolju glazbu
Recenzije:
„Sevdah“ ima tri najbitnije stvari koji
dobar, originalani dokumentarni film treba imati – snažnu atmosferu, dobru
priču i snagu da bez previše patetike potiče emocije. Vedrana Simičević,
Novi list
Teško je zamisliti da bi na filmu sevdah
mogao biti bolje predstavljen. Vladan Petković, E-Novine
Festivali i televizije trebali bi
poželjeti dobrodošlicu ovom intimnom slavlju bosanske kulture i tradicije, koje
je osvojilo Nagradu publike na Sarajevo film festivalu. Alissa Simon,
Variety
ŠTO SA SOBOM PREKO DANA
Redateljica: Ivona Juka
Hrvatska, 2006., 72′
Produkcija: 4Film
www.stosasobom.com
O filmu:
Mora postojati balans u životu, kad-tad ćeš
završit’ u zatvoru, kaže Tuljo, jedan od protagonista filma, osuđen za oružanu
pljačku. Druga dvojica, Zane i Maki
u Lepoglavi su zbog ubojstva. Dok obavljaju svoje poslove u zatvoru, Tuljo u
autopraoni, Zane u slikarskom ateljeu, a Maki kao ministrant u zatvorskoj
kapelici, iskreno i bez okolišanja govore o svom životu u ovom oporom, ali
istovremeno izuzetno duhovitom dokumentarcu.
Kamera ih prati i na probi
za kazališnu predstavu „San ivanjske noći“ Williama Shakespearea te prvoj
javnoj izvedbi u jednom od zagrebačkih gradskih kazališta, popraćenoj
ovacijama.
Nagrade:
2008. / GoEAST FILM
FESTIVAL, Wiesbaden, Njemačka – Nagrada za najbolji dokumentarni film
2008. / 15. DANI HRVATSKOG
FILMA, Zagreb, Hrvatska – Grand Prix za najbolji film; „Oktavijan“ – nagrada za
najbolji dokumentarni film; nagrada za najbolju montažu
2008. / SARAJEVO FILM
FESTIVAL, Sarajevo, BiH – Srce Sarajeva, Nagrada za najbolji dokumentarni film
2008. / DOKMA, Maribor,
Slovenija – Nagrada za najbolji europski dugometražni dokumentarni film
Recenzija:
Trojicu muškaraca s užasnim biografijama i krvavim
mrljama na osobnoj povijesti Ivona Juka je predstavila pred kamerom kao
punokrvna živa bića, ne upadajući ni u zamku da im drugi put sudi, niti u još
goru zamku da ih pučkim sociologiziranjem opravdava i humanizira. “Što sa sobom
preko dana“ utjelovljuje upravo onu vrstu dokumentaristike koja je danas
svjetski trend: angažiranu, socijalno osviještenu, “novinarski” iscrpno
istraženu, a opet filmski zanimljivu i vizualno živu. Nažalost, takvi
dokumentarci kod nas su, čini se, još uvijek u debeloj manjini. Jurica Pavičić, Jutarnji list.
Podijeli na društvenim mrežama