“Chindōgu je termin koji se veže uz japansku umjetnost izuma nevjerojatnih predmeta
koji na prvi pogled izgledaju kao savršeno rješenje za neki svakodnevni problem. Kada
se doslovno prevede chindōgu znači neobičan (chin) alat (,dōgu). No
chindōgu ima jedno zanimljivo svojstvo: svatko tko zaista pokuša
koristiti neki od tih izuma shvatit će da izum donosi toliko drugih
problema ili javnog “blamiranja”, da je na kraju korisnost samog izuma
dovedena u pitanje. Zato se chindōgu ponekad opisuje kao “nebeskorisno”
što znači da se te izume ne može gledati kao beskorisne u apsolutnom
smislu, jer oni ipak rješavaju određeni problem, no u praktičnom smislu
ne može ih se nazvati ni sasvim korisnima.
Prototipovi Anselma Tumpića
sigurno bi se mogli kandidirati u skupinu “chindōgu” svojom
“nebeskorisnošću”. Primjer za to je tenisica Hoppy – koja je prototip
sportske cipele koja se nosi na obje noge i služi skakanju, a ne
trčanju. No dok je japanska umjetnost chindōgu u skladu s japanskom
težnjom za, u toj kulturi visoko vrednovanom slatkoćom i nevinošću
(kawaii,) najčešće u potpunosti bezazlena, radovi Anselma Tumpića donose
jedan zaokret. Na prvi pogled ljupki i privlačni primjerci dizajna u
svojoj funkciji skrivaju oštrice i otrove.”
Iz kataloga, Olga Majcen Linn
Anselmo
Tumpić rođen je 7. travnja 1976. u Puli. Završio je studij u Veneciji
gdje diplomira na katedri iz slikarstva. Danas radi kao Art Director
Supervisor u Saatchi & Saatchi Milano. U međuvremenu izlaže na
različitim skupnim i kolektivnim izložbama, a njegovi su radovi
objavljeni u raznim novinama.
Podijeli na društvenim mrežama