Cilj
e-konzultacija je ispitati mišljenje i stav građana o određenoj temi,
prije donošenja odluke. Ideja e-konzultacija je upoznati i educirati
građane o određenoj temi, što uključuje prikaz različitih zakona,
pravilnika i sl. koji pokrivaju područje teme koja se obrađuje te
postavljanje problema ili trenutne situacije uz predočavanje pozitivnih i
negativnih strana moguće odluke. Nakon upoznavanja s temom, građani se,
odgovarajući na anketna pitanja, direktno uključuju u proces donošenja
odluka, jer se prema statistici odgovora građana i prema njihovim
komentarima planira i donosi stvarna odluka.
Kako je na
predstavljanju projekta e-konzultacija kazao riječki gradonačelnik
Obersnel, e-konzultacije jedan su od načina neposredne komunikacije s
građanima, koji se često primjenjuje u zemljama s dugom tradicijom
demokracije te predstavlja standard na mnogim web-stranicama gradova i
javnih uprava.
“U posljednjih pet, šest godina Grad Rijeka znatno
ulaže u razvoj neposredne komunikacije s građanima pomoću
informacijsko-komunikacijskih tehnologija, a nastavak tih napora je
uvođenje e-konzultacija, čime želimo uključiti građane u proces
odlučivanja,” kazao je gradonačelnik Obersnel.
Prva
e-konzultacija bavi se izborom najdjelotvornijeg načina za upravljanje
plažom modelom koncesije na Plaži Ploče. Naime, u dosadašnjem korištenju
plaže uočene su devastacije i uništavanje uređaja i plažne opreme,
naročito platformi za osobe s invaliditetom i opreme u sanitarnim
prostorima. Uz to, veći broj građana izrazio je nezadovoljstvo
nepriličnim ponašanjem dijela kupača.
Sa željom da se na ovoj
popularnoj plaži poveća količina različitih sadržaja (ležaljke,
suncobrani, ugostiteljska ponuda, pedaline, sandoline itd.) te da se
uvede više reda u korištenju plaže, Grad Rijeka predlaže da se plaža
Ploče za iduću sezonu kupanja da na upravljanje putem koncesije. Postoji
mogućnost da se cijela plaža da u koncesiju i koncesionar brine o svim
sadržajima i održavanju plaža ili da pola plaže ostane kao i do sada, a
pola se da u koncesiju i na toj polovici koncesionar brine o svim
sadržajima i održavanju plaže. Građani su pozvani da daju svoje
mišljenje o modelu koncesije, od kojih prvi podrazumijeva naplatu ulaza
na plažu pod koncesijom uz besplatno korištenje plažne opreme, a drugi
besplatan ulaz na plažu pod koncesijom uz plaćanja najma plažne opreme.
“Naime,
Grad Rijeka neće ulagati u dodatne sadržaje tipa ležaljki, suncobrana i
sl., niti u održavanje istih, neće zapošljavati nove ljude za brigu o
plažnoj opremi i održavanje reda na plaži jer u proračunu sredstava za
to nema, a u konačnici to i nije posao gradske uprave,” ističe
gradonačelnik Obersnel.
Kako bi se građane upoznalo s temom
plaže Ploče, prije nego što iznesu svoje mišljenje o modelu koncesije,
na mrežnim stranicama gradonačelnika Obersnela, u nekoliko poglavlja i
više linkova na vanjske povezane sadržaje pojašnjena su dosadašnja
ulaganja u Plažu Ploče, njezin trenutni status plaže s Plavom zastavom,
atraktivnost ove novouređene lokacije, ali i problematika budućeg
razvoja sadržaja na ovoj plaži, održavanja i načina upravljanja plažom.
Nadalje, e-konzultacija o Plaži Ploče donosi razradu teme koncesije,
Zakon o koncesijama i pojašnjenje mogućih dobrih i loših strana
koncesije.
I
konačno, kroz Anketna pitanjima e-konzultacije o budućem upravljanju
Plažom Ploče želi se ispitati koliko građani koriste Plažu Ploče, koliko
su zadovoljni njezinim izgledom, uređenjem i čistoćom, koji im sadržaji
na plaži nedostaju, kakva su njihova dosadašnja iskustva u korištenju
Plaže Ploče, koje su probleme uočili, kako ocjenjuju pristup plaži,
spasilačku službu, sadržaje prilagođene osobama s posebnim potrebama i
koji model koncesije vezan uz budući razvoj sadržaja na ovoj plaži
smatraju najprihvatljivijim.
E-konzultacija o Plaži Ploče bit
će otvorena mjesec dana, točnije do 23. prosinca 2011. godine, nakon
čega će se obraditi odgovori. Cjelokupna zaključena konzultacija, sam
njezin zaključak i statistika odgovora bit će objavljeni 2. siječnja
2012. godine.
E-konzultacije o modelu koncesije na Plaži Ploče
Podijeli na društvenim mrežama