Prema pisanju mrežne sranice Deadline Hollywood, studija je pokazala da popularni internetski servis za razmjenu video sadržaja u Googleovu vlasništvu polako postaje vodeći svjetski izvor vijesti – u čak pet mjeseci od ukupno 15 obuhvaćenih ispitivanjem, korisnici su pretraživali vijesti daleko češće od bilo koje druge teme, uključujući zabavu.
“Podaci pokazuju da je na YouTubeu došlo do razvoja složenog, simbiotskog odnosa između korisnika i pružatelja vijesti, odnos koji bi se gotovo mogao opisati kao kontinuirani novinarski ‘dijalog’, koji po mnogima navješćuje razvoj novog oblika novinarstva online”, ističe se u Pewovoj studiji.
No, Pew upozorava kako vjerodostojnost objavljenih video sadržaja često nije moguće potvrditi, ili je objavljen i korišten bez dozvole, što “stvara potencijal proizvodnje, ili čak lažiranja, vijesti, ne otkrivajući tko ih je proizveo ili kako provjeriti njihovu istinitost”.
Interes korisnika nije nužno vezan uz određenu poznatu osobu: najmanje 65 posto najgledanijih sadržaja ne sadrži pojedinačne osobe. Iako duljina trajanja gledanih isječaka varira, u prosjeku ona iznosi 2 minute i 1 sekundu – daleko dulje od trajanja lokalnih televizijskih vijesti, u kojima prilozi u prosjeku traju 41 sekundu, no ipak manje nego u središnjim večernjim vijestima, kada u prosjeku traju 2 minute i 23 sekunde.
Gledatelji ponajviše traže iste one priče online koje su prethodno vidjeli na televiziji, i to u najvećem broju one vezane uz prirodne katastrofe. Druga najpopularnija tema na YouTubeu su prosvjedi, dok “četiri teme koje bi se mogle smatrati manje vizualnima – vanjski poslovi, gospodarstvo, zdravlje i poslovni svijet – redom privlače veći interes na televizijskim vijestima nego na YouTubeu”.
Podijeli na društvenim mrežama