Američki stručnjaci napravili su pokus i dio jednog restorana u Illinoisu, koji pripada lancu brze prehrane, opremili su tišom glazbom i blažom rasvjetom, biljkama, slikama, stolnjacima i svijećama te su utvrdili da su posjetitelji u tom dijelu restorana unosili 18 posto manje kalorija od posjetitelja u dijelu restorana koji nije bio preuređen.
“Kad smo u restoranu ublažili rasvjetu i stišali glazbu nije se promijenilo ono što ljudi naručuju, no pojeli su manje hrane i bili zadovoljniji i sretniji”, kazao je stručnjak za marketing i ponašanje potrošača sa sveučilišta Cornell u New Yorku Brian Wansink koji je vodio istraživanje.
Istraživanje je pokazalo da je u modificiranom dijelu restorana potrošačima trebalo više vremena za obrok, no pojeli su manje hrane i ocijenili ju boljim ocjenama.
“To što se potrošilo malo više vremena na obrok, koji je protekao u ležernijem ozračju, stvorilo je nevjerojatnu razliku, ne samo u tome koliko se pojelo, nego i koliko im se svidio obrok”, kazao je Wansink.
Ti rezultati pokazuju da opuštenija atmosfera povećava zadovoljstvo i smanjuje unos hrane, dodao je.
U istraživanju objavljenom u časopisu Psychological Reports Wansink je kazao da intenzivna rasvjeta, jake boje, površine koje pojačavaju odjeke i glasna glazba u restoranima brze prehrane nisu predviđene za opuštanje.
Podijeli na društvenim mrežama