Jedno od pitanja pretpostavlja
primjer u kojem morate smanjiti mjesečni izdatak za 100 EU. Čega bi se anketirani
prvo odrekli ? Najveći postotak prestao bi kupovati luksuzne proizvode, preko
troškova satelitske i kabelske televizije, no posljednje bi se odrekli uplate u
svoju policu životnog osiguranja. Pokazuje nam ovo da Europa već godinama zna prednosti životnog osiguranja te da vrlo dobro znaju da
od državne mirovine ne mogu očekivati život na koji su navikli tijekom rada.
IZVOR: European Insurance Report 2012 Customers for
Life, Swiss Re
Često za sve što se desi u
našim životima krivimo Vladu i političare. Što europljani misle o tome i koga
krive ?
IZVOR: European Insurance Report 2012 Customers for
Life, Swiss Re
Samo
za zubarsku pomoć i financijsku
sigurnost za uzdržavane
članove obitelji europljani smatraju da su uglavnom sami krivi te da
moraju preuzeti veću samostalnu odgovornost. Za preostale elemente sigurnosti
koji su svakom potrebni, od zdravstvene skrbi do brige u mirovini europljani
krive Vladu. Međutim, financijska kriza
i naknadne mjere štednje koje se
provode u Europi dovode to toga da se očekuje u idućih 10 godina puno veći
upliv Vlade u ono za što ih danas stanovnici terete. Dakle, očekivanja od Vlade
i preuzimanja odgovornosti za svoje građane na prvom su mjestu očekivanja
anketiranih.
Koji
osigurateljni proizvod europljani imaju i zašto ? Uglavnom se radi o klasičnoj
polici osiguranja života, koja se isplaćuje u slučaju smrti, odnosno u slučaju
doživljenja, na drugom mjestu je investicijska polica samo štednog karaktera,
pa slijedi polica osiguranja za slučaj trajne nezgode na radu, teških bolesti,
a manji dio anketiranih ima policu za pokrivanje hipoteke u banci ili ugovor sa
svojom firmom koji će zaštititi njihove familije u slučaju smrti. Oko 25%
anketiranih nema nikakvu vrstu osiguranja. Ako uzmemo u obzir da u Hrvatskoj
police životnih osiguranja ima tek oko 15% stanovništva očito je kakvi bi se
rezultati ankete prikazali kod nas.
IZVOR: European Insurance Report 2012 Customers for
Life, Swiss Re
Zašto europljani imaju
police osiguranja i čega se boje ? Anketa pokazuje da ih se najviše boji ozbiljne
bolesti, nemogućnosti plaćanja zdravstvene njege, nakon toga nemogućnosti
života u mirovini kao i tijekom rada, pa nemogućnosti umirovljenja kad zažele,
nakon čega dolazi na red gubitak posla, gubitak kuće ili smrt. Ovdje je
zanimljivo pratiti rezultate ankete prije dvije godine te ih usporediti sa
trenutnom situacijom.
IZVOR: European Insurance Report 2012 Customers for
Life, Swiss Re
Kome ljudi najviše vjeruju ?
Nevjerojatni rezultati pokazuju da anketirani većinom vjeruju Internetu.
IZVOR: European Insurance Report 2012 Customers for
Life, Swiss Re
Ogroman postotak anketiranih
koji su veće povjerenje iskazali Internetu nego direktno osigurateljnim
društvima pokazuje da će u skoroj budućnosti Internet biti vrlo ozbiljan kanal
prodaje osiguranja. Zanimljivo je pratiti da više anketiranih vjeruje u
ispravnom dobivanju informacija svojim prijateljima i porodici nego
profesionalnim brokerima ili financijskim savjetnicima. Tek mali broj vjeruje
bankama, televiziji ili kolegama sa posla. Zasigurno bi rezultati ove ankete
prije deset godina dali sasvim drugu sliku povjerenja u institucije ili
virtualne načine komuniciranja.
Izuzetno zanimljivi
rezultati pokazuju da se mijenja svijest o potrebi za štednjom te o načinima na
koji do iste doći. Dok su prije nepunih deset ili nešto više godina osnovni
načini komunikacije klijenata i zastupnika bili direktni kanali prodaje, način
se promijenio ulaskom na tržište banko osiguranja, kad su ljudi vjerovali
bankarima i šalterskim službenicima najviše, danas je uvelike način dobivanja
informacija te povjerenja u potpunosti drugačiji od svega do sad. Pokazuje li
to da ljudi počinju stvarati svoje mišljenje prema informacijama sa Weba ili
pratiti detalje oko raznih ponuda vjerujući samo onom što je napisano na web
stranicama, a gubeći povjerenje u zastupnike osiguranja ? No to ujedno pokazuje
i drugu istinu. Pokazuje da će zastupnici osiguranja morati biti puno više
informirani nego do sad, morati će detaljno pratiti i proizvode konkurentnih
kuća, a ne samo svoje, te će za prodaju osiguranja biti od temeljnog značaja
količina informacija kojima zastupnik raspolaže, kao i saznanje o pravim
potrebama klijenta.
Podijeli na društvenim mrežama