undefined

Infrastrukturni
prometni projekti, koji bi Hrvatskoj trebali omogućiti ravnopravan položaj na
europskome prometnom tržištu, svakako su oni vezani uz željeznicu, unutarnji
vodni promet na rijekama i sektor morskih luka. Hrvatska u sklopu Europske
unije želi osnažiti svoju pomorsku orijentaciju te iskoristiti komparativne
prednosti vezane uz kombinirani prijevoz, posebice zato što za to postoje vrlo
dobri razlozi.

Riječko
čvorište ima posebnu važnost na riječkome prometnom pravcu,jer je riječ o
najkritičnijemu mjestu na kojemu je predviđeno najviše radova i kao takvo imat
će prioritet među projektima. Hrvatsko društvo željezničkih inženjera (HDŽI)
panel- raspravu je organiziralo s ciljem prezentacije razvojnih planova svih
zainteresiranih strana te usklađivanja stručne javnosti, sveučilišne zajednice,
lokalne samouprave i donositelja odluka.

“U
planovima hrvatske Vlade željeznica je broj jedan, a riječki željeznički pravac
je broj jedan u planovima Hrvatskih željeznica”, kazao je predsjednik
Uprave HŽ Infrastrukture d.o.o. Darko Peričić pojašnjavajući što podrazumijeva
modernizacija tog pravca.

 

“Trenutačno
postojeću, iznimno devastirano prugu, obnavljamo kako bi bila sposobna izdržati
sav teret, dok ne napravimo novu. Sad smo u fazi projektiranja milijuna kuna. U
prave radove na dionici od Zagreba do Rijeke, koji uključuju i dva kolodvora,
krećemo 2015. godine, što je investicija od oko dvije milijarde eura.
Projektiranje samo za dio od Zagreba do Ogulina košta 15 milijuna eura, a za
riječki dio više od 100 milijuna kuna. Ta dionica u promet bi trebala biti
puštena 2018. godine”, kazao je Peričić.

Modernizacija
lučkih i željezničkih kapaciteta, osim što stvara preduvjete za to da Hrvatska
postane prometno konkurentna, može implicirati i brojne druge prednosti koje se
mogu iskazati ponajprije kroz podizanje razine kvalitete života građana Rijeke
i okolice, razvoj gospodarstva te kroz poticanje razvoja gospodarstva duž
koridora riječkoga prometnog pravca od Rijeke do granice s Mađarskom.

“Nesumnjivo
Rijeka svoju budućnost mora tražiti u modernizaciji i vrednovanju upravo
riječkog prometnog pravca. To nije ništa novo. Rijeka se i razvila upravo zbog izuzetne
pozicije i najkraće veze sa Srednjom Europom. Kada govorimo o transportu, onda
je najbolja logistika danas svladavanje vremena i prostora uz što manji trošak.
Tomu će i Europska unija u budućnosti posvećivati veliku pažnju, izjavio je
riječki gradonačelnik Obersnel izražavajući zadovoljstvo što su hrvatska Vlada
i HŽ shvatili važnost Rijeke i riječkog prometnog pravca.