Tema sedmog broja je
gluma kao filmski znak, a kroz njega su autori tekstova nastojali provjeriti
mogu li se filmovi analizirati kroz glumačke nastupe jednako kao što ih se može
analizirati kroz kameru, montažu, režiju ili dramaturgiju. U tematu se nalazi
tekst o Lonu Chaneyu i njegovoj
jedinoj ‘zvučnoj ulozi’, Reygadasovim
naturščicima, Diane Keaton u Tražeći
gospodina Goodbara, Cassavetesu
i njegovoj glumačkoj porodici te Svetim motorima, koji su i bili
glavna inspiracija za ovu temu.
Tražeći gospodina
Goodbara
prati emocionalno sazrijevanje i seksualno buđenje Therese Dunn, mlade
učiteljice u potrazi za uzbuđenjima na živahnoj newyorškoj diskosceni. Uz
pulsirajući soundtrack, atmosferičnu fotografiju Williama A. Frakera, mlađahne Richarda
Gerea i Toma Berengera u svojim
prvim zapaženim ulogama i Diane Keaton
na vrhuncu svoje glumačke energije, film je ujedno i dokument vremena u kojem
su se razbijali društveni stereotipi i širile granice individualnih sloboda.
Premijera filma nije
prošla bez kontroverzi: liberali su ga napadali zbog reakcionarnog pogleda na
dosege seksualne revolucije, dok su ga konzervativci dočekali kao dobrodošlu
moralku o negativnim stranama hedonizma.
Zanimljivost ovog
događanja jest i da je film Tražeći gospodina Goodbara igrao u
kinu Beograd u Rijeci (sada Art-kino Croatia) davnog 12. ožujka 1979. godine.
Je li film jednako kontroverzan kao i prije 30-ak godina vrijedi pogledati u subotu,
9. ožujka u 20 sati.
Ulaz je slobodan.
Podijeli na društvenim mrežama