Superior Destination Award najveće je
neovisno globalno istraživanje potrošača o brandovima, proizvodima i uslugama
koje se provodi u 110 zemalja svijeta koristeći naprednu metodologiju
modeliranja ponašanja potrošača prilikom odluke o kupnji,
odabirući pri tome najbolje. Superior nagrada mjeri
utjecaj na odluku o kupnji na osnovu sljedećih kriterija: iznimna
kvaliteta, superior dizajn, emocionalna privlačnost, tehnička izvedba (za
tehnološke proizvode i usluge), servis za kupce (za uslužne djelatnosti)
i utjecaj na okoliš (za „zelene“ proizvode). Rijeka je postigla prosječnu
ocjenu 8,02 uz usporedni Index 100,2 kategorijskog prosjeka destinacija. S tim
rezultatom pozicionirala se među 10% vodećih destinacijskih brandova u
Hrvatskoj i svijetu.
Broj od 24.693 ostvarenih dolazaka, značilo
je povećanje od 30% u odnosu na isto razdoblje 2013. godine. Strani su turisti
bili u većini s 62% dolazaka, što je 29% više no prošle godine, dok su domaći
turisti povećali broj svojih dolazaka za 32%.
U istom je razdoblju povećan i turistički
promet s 45.462 noćenja, što je 29% više u odnosu na isto razdoblje 2013.
godine. Od toga su ponovno brojniji bili strani turisti s 63% od ukupnog broja,
s povećanjem od 28% i prosječnim boravkom u Rijeci od 1,9 dana. Domaći su gosti
ostvarili 31% više noćenja i u prosjeku su u riječkim smještajnim kapacitetima
ostajali 1,8 dana. I u prvih šest mjeseci, Talijani su se ponovno pokazali kao
naši najvjerniji gosti s 6.340 noćenja, a slijede ih državljani Njemačke
(2.000), Francuske (1.984), Velike Britanije (1.406), Srbije (1.361), Austrije
(1.062), Španjolske (1.022), Slovenije (977), SAD-a (842) te gosti iz azijskih
zemalja sa 708 noćenja.
Turisti još uvijek najviše preferiraju
hotele te su riječki hoteli zabilježili
najviše noćenja od svih smještajnih objekata s brojkom od 29.275 (64%) u promatranom razdoblju, slijede hosteli s 9.032
noćenja (20%), privatni smještaj sa 6.608 noćenja (15%) te kamp s 547 noćenja,
odnosno 1%.
Gledajući posjetitelje Rijeke po dobnim
skupinama, naš grad je najzanimljiviji bio turistima od 31 do 40 godina koji su
ostvarili 10.767 noćenja ili 24% od ukupnih noćenja. Sljedeća dobna skupina
turista koju najčešće srećemo na riječkim ulicama su mladi od 19 do 30 godina
(9.940 noćenja – 22%), nakon njih slijede oni od 41 do 50 godina (8.658 noćenja
– 19%), turisti od 51 do 60 godina (7.447 noćenja – 16%), te na kraju
turisti iz dobne skupine od preko 60 godina (6.390 noćenja – 14%). Najmlađi
posjetitelji su također zabilježeni statistički, pa su tako djeca od 13 do 18
godina ostvarila 1.350 noćenja i udio od 3%, a djeca do 12 godina 910 noćenja i
udio od 2% u ukupnom broju.
Podijeli na društvenim mrežama