Na ostalim tržištima CIS-a poput Gruzije, Azerbajdžana, Armenije, Uzbekistana,
Mongolije, Kirgistana, Tadžikistana i Moldavije, JGL nastupa kroz B2B model
poslovanja putem ekskluzivnih distributera, što osigurava prisutnost s ključnim
brendovima tvrtke. Unatoč krizi s kojom se tvrtka trenutačno suočava, izraženim
valutnim rizicima analizirajući specifičnosti pojedinih tržišta te regije,
izdvojeno je tržište Bjelorusije kao tržište velikog potencijala, što je
rezultiralo odlukom da se ove godine pokrenu
vlastite operacije te da se u glavnome gradu Republike Bjelorusije, Minsku,
otvori predstavništvo. JGL je još u 2011. započeo s aktivnostima na
bjeloruskom tržištu putem partnerske tvrtke koja je u protekle tri godine
pružala podršku pri registraciji, distribuciji te promidžbi tvrtkinih proizvoda,
stoga je ovaj iskorak logičan slijed aktivnosti započetih prije tri godine.
U Bjelorusiji živi oko deset milijuna stanovnika, a procjena je da farmaceutsko
tržište godišnje vrijedi oko milijardu američkih dolara te ne čudi što je JGL
izabrao baš bjelorusko tržište za svoje daljnje tržišno širenje u regiji CIS-a.
JGL trenutačno u Bjelorusiji ima registrirano 15 vlastitih proizvoda:
gotovo cjelokupnu liniju Aqua Maris, Draminu, Feminal i Vagilak. U tijeku
je i registracija Rinomarisa, proizvoda iz kategorije nazalnih dekongestiva,
inovativnog
spreja za nos u kojem je djelovanje pouzdanog lijeka, ksilometazolina,
kombinirano s ljekovitošću morske vode i Rozamet kreme, lijeka za terapiju
rozaceje. Paleta proizvoda širit će se i dalje, prema zacrtanom planu i
dinamici u cilju da JGL i na tom tržištu osvoji kupce ponajprije visokom
kvalitetom svojih proizvoda. Do kraja 2014. JGL Bjelorusija brojit će deset
zaposlenika. Petogodišnji plan zapošljavanja fokusirat će se na zapošljavanje
stručnih suradnika u promociji, već sljedeće godine plan je zaposliti osam
novih zaposlenika, a u 2019. predstavništvo bi trebalo zapošljavati ukupno 27
zaposlenika.
JGL u Bjelorusiji izravno surađuje s četirima vodećim veledrogerijama, što osigurava prisutnost JGL-ovih proizvoda u polovini
ljekarni na cijelom bjeloruskom teritoriju.
Rezultati su za prva tri kvartala 2014.
ohrabrujući: JGL zauzima deset posto udjela na bjeloruskom tržištu u segmentu
fizioloških otopina i otopina na bazi mora, bez obzira na jaku i razvijenu
konkurenciju. Plan izvoza JGL-a za 2014. u Bjelorusiju vrijedan je gotovo
milijun eura, a u narednoj godini JGL
planira povećati prodaju i
prihodovati oko 1,5 milijuna eura.
Riječka farmaceutska kompanija tijekom sljedećih pet godina namjerava
zauzeti vodeću poziciju u nasal saline
segmentu i segmentu bolesti putovanja s brendom Dramina u Bjelorusiji.
Podijeli na društvenim mrežama