Na konferenciji za novinare o ostvarenjima u 2014. među ostalim je
rekao kako je nezadovoljan jer nisu riješeni problemi u industriji,
primjerice u Tvornici motora i dizalica “3. maj” i Dina Petrokemiji.
Dodao je kako se nada da će uskoro početi gradnja državne ceste D 403,
koja će spojili zapadni dio riječke luke i riječku obilaznicu, te nove
pruge od Rijeke do Zagreba.
Odgovarajući na novinarska pitanja, ocijenio je da je projekt
centralne zone za gospodarenje otpadom Marišćine napredovao iznimno
sporo, ali iznimno dobro.
“U hrvatskim okolnostima i pravnom uređenju Marišćina je primjer
kako treba mijenjati zakone u Hrvatskoj – još nisu promijenjeni da bi
neke nove Marišćine išle bolje i brže nego ova, ali ova najsporija je
prva u Hrvatskoj”, rekao je.
Istaknuo je da je riječ o najvećemu hrvatskom projektu
financiranom iz pretpristupnih EU fondova i dodao da se u županiji
provode 52 europska projekta te da su povučena 32 milijuna eura
nepovratnog novca, od čega je dvije trećine za Marišćinu.
Komadina je najavio da će Marišćina s probnim radom početi u
prvoj polovici sljedeće godine, pri čemu je dodao kako “sumnja da će i
to proći glatko”.
Na pitanje kako komentira to što se na natječaj za Zagrebačku
obalu, kontejnerski terminal u dijelu riječke luke nije javio nijedan
koncesionar, Komadina je odgovorio kako smatra da je “važan timing kad
se što raspisuje, u trenutku kada zainteresirano tržište raste ili
pada”.
Istaknuo je da investitori “uvijek gledaju proći povoljnije” i
kako mu je logično da u trenutku kada ni sadašnji terminal “nije na
makismalnom kapacitetu”, a nemaju ni sigurnost realizacije
infrastrukturnog dijela koji ga ‘otvara’ – špekuluraju, čekaju da se
poboljšaju uvjeti natječaja u smislu pogodnosti za investitore da bi se u
sljedećoj rundi javili”. Napomenuo je kako je sada uvjet da
koncesionar, da bio dobio upravljanje Zagrebačkom obalom, izgradi i
dodatni dio obale.
Primorsko-goranski župan također je rekao kako smatra da će na
sljedećem natječaju biti drugačije, pogotovo kada počne izgradnja D 403,
bez koje, upozorio je, ni terminal na Zagrebačkoj obali nije
funkcionalan.
Na pitanje smatra li da su nove zakonske odredbe koje se
odražavaju na Gorski kotar bitno poboljšane i da je Vlada popustila,
odgovorio je kako je Vlada dobro učinila i “akceptirala opravdana
traženja iz Primorsko-goranske županije i jedinica lokalne samouprave
jer su išli silom argumenata, a ne argumentom sile”.
“U tom kontekstu, vjerujem da smo doprinijeli s određenim
kompenzacijskim mjerama koje je Vlada dijelom donijela, a dijelom tek
planira donijeti”, istaknuo je, dodajući da će se pravo stanje i “efekti
izmjena zakona vidjeti tek nakon tri mjeseca primjene”.
Komadina je rekao da će “županija naći snage da drži određene
kompenzacije prema jedinicama lokalne samouprave, posebice Gorskog
kotara, ali u projektno-programskom smislu, kroz fond za Gorski kotar
koji će se formirati rebalansom u okviru proračuna sljedeće godine”.
Podijeli na društvenim mrežama