Inkluzija učenika s motoričkim teškoćama

Odjel za
produženi stručni postupak za djecu s cerebralnom paralizom i drugim motoričkim
oštećenjima u OŠ Gornja Vežica počinje s radom u ožujku 1990. godine. U rad
Odjela uključuju se djeca s motoričkim oštećenjima koja, u skladu sa svojim
psihofizičkim sposobnostima, nastavu prate prema redovnom ili
individualiziranom odgojno-obrazovnom programu u obliku integracije u redovne
razredne odjele.

Inkluzija učenika s motoričkim teškoćamaTo je bilo prvo odjeljenje takve vrste formirano u redovnoj osnovnoj školi u
Hrvatskoj. Prve se godine u odjeljenje upisalo šest učenika. S godinama se broj
učenika povećavao, a posebno je odjeljenje ukinuto. Od početka rada kroz odjel
je prošlo više od 130 djece. Svi su se učenici s motoričkim teškoćama
integrirali u redovite razredne odjele u kojima s ostalim učenicima uče i
socijaliziraju se. U redovitim odjeljenjima stječu prijatelje, a ostali učenici
ruše predrasude o invalidnim osobama.

“Djelatnici
OŠ Gornja Vežica znaju da jednakost koju nismo dobili rođenjem, možemo postići
predanim radom i dobrom organizacijom te zajedničkim životom. U takvom suživotu
važno je da svaki član kolektiva (učitelji, učenici i roditelji) uvažava onog
drugog. Ideja koja nas vodi jest svakom učeniku pružiti jednaku životnu
priliku,” kazala je ravnateljica OŠ “Gornja Vežica” Bojana
Matešin.

Inkluzija učenika s motoričkim teškoćamaPrije redovite nastave ili nakon nje učenici s motoričkim oštećenjima pohađaju
odjel za produženi stručni postupak (PSP), u kojem su danas zaposlena dva
defektologa rehabilitatora, defektolog logoped, tri fizioterapeuta, medicinska
sestra i tri vozača.

Da bi
učenici mogli pohađati i predmetnu nastavu koja se odvija na katu, valjalo je
ukloniti arhitektonske prepreke. U kvalitetnim prostornim prilagodbama školu
podupire Odjel za odgoj i školstvo Grada Rijeke. Za djecu je osiguran prijevoz
od kuće do škole trima kombi vozilima.

Učenici s motoričkim teškoćama sudjeluju na svim školskim događanjima, podršku
im daju dodatno educirani učitelji, a posljednje dvije godine u školi je u
svojstvu osobnog pomoćnika sve više asistenata.
“Svi naši učitelji reći će da ih rad s takvom djecom dodatno obogaćuje i
kao ljude i kao nastavnike”, kazala je ravnateljica.

U radu
okruglog stola sudjelovali su učenici, učitelji i roditelji OŠ “Gornja
Vežica”, Robert Cimperman iz riječke podružnice Agencije za odgoj i
obrazovanje, dr. Mile Batinić iz Ordinacije za fizikalnu medicinu, Darko Sambol
iz Dječjeg vrtića Rijeka, Zorica Janković iz Ekonomske škole Mije Mirkovića
Rijeka, dr. sc. Sanja Skočić Mihić s Učiteljskog fakulteta u Rijeci, Renata
Kovačić iz Udruge osoba s cerebralnom i dječjom paralizom Rijeka te Luka
Dobrović iz Sportskog saveza osoba s invaliditetom Grada Rijeke.

U ime Odjela za zdravstvo i socijalnu skrb okruglom stolu prisustvovala je
pročelnica Ankica Perhat.

Oznake