I ovaj panel pobudio je velik interes pa je
konferencijska dvorana bila vrlo dobro popunjena. Pitanja iz publike, s obzirom
da je ovo bila rasprava otvorenog tipa, stizala su u povećem broju. Ovo je
pokazatelj kako kreativci pokušavaju na razne načine pronaći način da
potpomognu financiranje svojih projekata koji teško zažive u današnje vrijeme.
Crowdfunding (grupno financiranje) je online alat
koji se bavi fundraising, odnosno to je alternativni pristup financijskim
sredstvima za različite vrste projekata. Ovakav način prikupljanja sredstava
vrši se na specijaliziranim web stranicama, a neke od najpoznatijih su Kickstarter,
Zopa, Crowdfunder, Crowdrise itd.
Prema riječima predavača, ovo su idealne platforme
na kojima se mogu prikupiti početna sredstva za plasman proizvoda ili njegovu
izradu, ali i istražiti da li tržište uopće ima interes za tim proizvodom. Iako
je ovaj postupak sufinanciranja krenuo od kreativne zajednice, sada se na tim
platformama mogu pronaći razni proizvodi i projekti.
Postavlja se pitanje zašto da pojedinci
financiraju te projekte putem online platformi kao što si ove? Na ovom
predavanju sudjelovao je i Ivo Špigel, istaknuti
poduzetnik i suvlasnik jednog od prvih i privatnih informatičkih poduzeća u
Hrvatskoj, te dugogodišnji kolumnist časopisa Bug i Mreža, a uz sve to
suosnivač je ZIP-a, mentor na Seedcampu i Founder Instituteu, te jedan od
pokretača portala tech.eu. Špigel je svojim iskustvom i znanjem nastojao
objasniti iz kojeg razloga se ljudi uključuju u ovakve donacije, a u konačnici
je sve ispalo vrlo jednostavno- osoba koja potražuje sredstva za svoje proizvod
„obećaje“ svojim donatorima protuuslugu ili da će im taj proizvod isporučiti
kada kampanja završi. Osim toga, brojni kreativci i poduzetnici podupiru jedni
druge iz prostog razloga što smatraju da taj proizvod ili projekt ima
potencijala i jednostavno im se svidi.
U Hrvatskoj je situacija sa Crowdfundingom još
uvijek nešto slabija nego li u ostatku Europe, ali definitivno raste i razvija
se, a ljudi sve više prepoznaju potencijal i vrijednost ovog online alata. Sve
informacije o ovoj temi mogu se detaljnije pronaći na web stranici http://www.crowdfunding.hr/.
Protekla tri dana ove značajne manifestacije bila
su izuzetno uzbudljiva i kreativna. Osim izlagača na sajamskom dijelu Creative
Startupu, moglo se vidjeti i izlaganja brojnih uspješnih poduzetnika i kreativaca
koji su upravo kroz startup počeli te uspjeli osvojiti tržište. Glavno je
uporište ovoga projekta i manifestacije da je potencijal kreativnog sektora
nedovoljno iskorišten, a ovakva događanja pokušavaju dati priliku upravo takvim
pojedincima.
Podijeli na društvenim mrežama