undefined

Frljić i Blažević su sjeli
na stol pred glavnim ulazom u HNK, na drugi stol su postavili košaru s
rajčicama, a drugu košaru s kamenjem te puške. Najavivši da će čitati facebook
statuse, komentare na tekstove i druge upise na internetu kojima se vrijeđa
njih dvojicu, Frljić je pozvao gledatelje da ih, ako to žele, gađaju rajčicama
ili kamenjem te da, kako je među njima vjerojatno najviše katolika, bace kamen
oni koji su bez grijeha. Za ‘kalašnjikove’ je rekao kako publika vjerojatno zna
čemu služe.

undefinedPerformans pod motom “Mi nastupamo pod punim imenom
i prezimenom, a oni anonimno” okupio je dvjestotinjak gledatelja, a među
njima i desetak muškaraca u crnim majicama, koji su učestalo uzvikivali uvrede
upućene izvođačima performansa.

Frljić i Blažević čitali su oko pola sata upise prepisane
s interneta u kojima ih osobe pod imenima i prezimenima ili nadimcima
vrijeđaju, optužuju ih za mržnju prema Hrvatskoj i hrvatskim braniteljima,
insinuiraju Frljićevo srpsko nacionalno porijeklo, dovode ih obojicu u vezu s
homoseksualizmom, spominju političku pozadinu njihovog imenovanja, optužuju za
urušavanje kulture u Rijeci i drugo. Pritom su navodili i nerijetke psovke,
uvrede, pa i prijetnje iseljenjem iz Hrvatske, nasiljem ili čak smrću, prije
svega upućene Frljiću.

undefinedMuškarci u crnim majicama su se počeli približavati
stolovima, a jedan od mladića iz publike je isporovocirao lakši fizički sukob s
jednim od njih. Kada su ti muškarci počeli pjevati “Zovi, samo zovi”
Frljić im je uzviknuo “Jeste li branli državu da možete sada udarati
druge?”. Nakon toga je iz publike istupio stariji muškarac te desetak
minuta iz neposredne blizine vikao Frljiću “Srami se”, ističući kako
je on bio na ratištu te da su Frljić i Blažević uvrijedili sve u Hrvatskoj,
pitavši ih zašto to čine.

Pridružio se i drugi muškarac iz publike koji je iskazao
revolt jer, kako je rekao, njegovim roditeljima koji su radili u ovom kazalištu
nije priređen primjeren oproštaj na kraju radnog vijeka. Do Frljića i Blaževića
potom je došao riječki aktivist Mićo Antolović, kojega je dosad privodila
policija zbog prosvjedovanja, a koji je Frljića i Blaževića optuživao za laži,
samozadovoljavanje i mazohizam.

undefinedDošavši do publike rukom u lice udario je gradskog
pročelnika za kulturu Ivana Šarara, a vrativši se do stola počeo je bacati
kamenje na dvojicu performera. Eskalaciju sukoba spriječio je zaštitar.

Nakon što se situacija smirila, Blažević je nastavio s
čitanjem upisa te izazvao buran pljesak većine okupljenih. “Nakon što smo
se uvjerili u razinu demokratske kulture, mislim da je svima jasno što smo
htjeli reći”, poručio je Frljić i gledatelje pozvao da dođu na koncert u
nastavku otvaranja te na druga događanja festivala.

Izložba “Kazalište priča” otvara se u četvrtak
navečer u Muzeju grada Rijeke, a orkestar riječke Opere izvest će koncert
filmske glazbe Johna Williamsa pod nazivom “Od Jurskog parka do Ratova
zvijezda”.

Riječke ljetne noći, 12. po redu, odvijaju se pod motom
“Usprkos svemu!”, što su ranije Frljić i Blažević objasnili time da
se festival odvija usprkos svemu – predrasudama, lažima, podmetanjima i
drugome.

Središnji događaj festivala je integralna izvedba
Frljićeve i Blaževićeve “Trilogije o hrvatskom fašizmu” s premijerom
22. lipnja, koja će objediniti sve tri predstave trilogije, “Bakhe”,
“Aleksandru Zec” i “Hrvatskog glumište” u jednoj večeri.

Na programu festivala je 56 događanja na 17 lokacija, a
završava 18. srpnja projekcijom filma Stevena Spielberga “Ralje”.