U programu “Ženijalnih dana” ove godine sudjeluje 25 gradova i 28 neovisnih kina.
‘Poslastica’ “Ženijalnih
dana” kultni je klasik Federica Fellinija «8 ½» iz 1963. godine, jedan od
najboljih i najznačajnijih filmskih klasika svih vremena. Nagrađen je, među
ostalim, dvjema nagradama Oscar i to za Najbolji strani film i Najbolju kostimografiju
te Glavnom nagradom na Međunarodnom filmskom festivalu u Moskvi.
Ovaj “najbolji film
ikada snimljen o snimanju filma” (R.
Ebert) govori o redatelju Guidu Anselmiju koji, iako bez inspiracije i u
kreativnoj blokadi, kreće bez scenarija snimati svoj novi film. U naslovnim
ulogama su slavni talijanski glumci Marcello Mastroianni i Claudia Cardinale, a
glazbu je skladao genijalni Nino Rota.
“8 ½” je na repertoaru
Art-kina u srijedu, 8. ožujka u 20 sati i 30 minuta.
Na programu su i dva
premijerna, suvremena naslova – domaći “Trampolin” i francuski “Sve što dolazi”
(L’avenir). Oba će se filma naći na velikom platnu i redovnom repertoaru
Art-kina od 9. ožujka.
Dugometražni igrani
prvijenac Katarine Zrinke Matijević, “Trampolin”, koji će u četvrtak biti prikazan u 17 sati, film je o ljubavi, ali ne i
ljubavni film. U njegovom je fokusu lice i naličje odnosa između majke i kćeri
koji prelazi granicu, probija povjerenje i iz nježnog prelazi u mračan i
nasilan. To je film o bezuvjetnoj roditeljskoj ljubavi koja često postane
uvjetovana; film o ožiljcima koji ostaju u nama dugo nakon što masnice
izblijede. U glavnim ulogama nastupaju Franka Mikolaci, Tena Nemet Brankov
(Zlatna arena za najbolju sporednu žensku ulogu) i Marija Tadić, u ostalim Lana
Barić, Frano Mašković, Asja Jovanović, Nina Violić, Igor Kovač i Enes Vejzović.
U 18.30 sati slijedi “Sve što dolazi”, djelo mlade francuske redateljice Mie Hansen-Løve za koji je ovjenčana Srebrnim
medvjedom za najbolju režiju na Berlinaleu, a brojni kritičari uvrstili su film
među najbolja ostvarenja u 2016. godini. Govori o Nathalie, profesorici
filozofije u srednjoj školi u Parizu. Strastveno radi svoj posao i obožava
učenicima prenositi ljubav prema kritičkom razmišljanju. Udana s dvoje djece,
rastrgana je između svoje obitelji, bivših učenika i vrlo posesivne majke.
Jednoga dana, suprug joj objavi da je napušta zbog druge žene. S novostečenom,
nametnutom slobodom, Nathalie se nalazi pred izazovom da iznova stvori svoj
život.
Podijeli na društvenim mrežama