Aida na opatijskoj Ljetnoj pozornici

Naslovnu ulogu pjevat će prvakinja HNK Ivana pl. Zajca Kristina Kolar koja se ovom ulogom proslavila na međunarodnim pozornicama, od Zagreba, Splita, Maribora, Poznana u Poljskoj, Oderza u Italiji pa sve do Japana, na turneji s Operom SNG Maribor. Aida joj je, kako kaže, upisana u tijelo. Nakon dužeg vremena primadona Kristina Kolar ponovno će nastupiti u opernoj produkciji sa svojim suprugom, izvanrednim riječkim baritonom Robertom Kolarom, ovaj puta u ulozi njezina okrutnog oca Amonarsa u kojoj će debitirati. Njezin pak operni partner Radames bit će Renzo Zulian, poznati talijanski tenor međunarodne karijere, u čijem opsežnom repertoaru glavnih tenorskih uloga Radames zauzima jedno od najistaknutijih mjesta. U ulozi Amneris nastupit će mezzosopranistica Amanda Stojović. Riječ je o mladoj pjevačici koja već ostvarila niz zapaženih uloga na opernim  pozornicama Maribora, Ljubljane, Beograda i Beča te diljem Japana te ranije ušla u finale jednog od najvećih europskih pjevačkih natjecanja, „Adriana Bella“ u Spoletu.

Uz ovaj sjajni solistički četvrolist nastupit će i Luka Ortar kao Kralj Egipta, Slavko Sekulić kao Veliki svećenik Ramfis, Olga Kaminska kao Velika svećenica te Marko Fortunato u ulozi Glasnika.

Uz orkestar riječke Opere, Verdijevo umijeće da glazbenim nijansiranjem prikaže duboku psihologiju likova, njihovih dvojbi, ljubavnih čežnji i unutarnjih sukoba, obogatit će u spektakularnim zborskim dionicama zajedničkim snagama zbor Opere HNK Ivana pl. Zajca te članovi Akademskog zbora Muzičke akademije u Puli.

Govoreći o dramaturško-redateljskom konceptu, dramaturg i redatelj Marin Blažević najavio je spektakularnu predstavu koja će ispuniti očekivanja publike, ali istovremeno pronaći i novu, drugačiju perspektivu gledanja na ovu operu. Za to su zaslužni, kako je naglasio, njegovi suradnici, kostimografkinja Sandra Dekanić, scenograf Dalibora Laginja, oblikovatelja svjetla Dalibor Fugošić te autor videa Marin Lukanović.

„Predstave Aide prečesto naginju cirkusu u kojem su dramski sukobi zagušeni masivnim ilustrativnim dekorom i masama nespretnih statista. Verdijevu tragičnu operu o ljubavi i domoljublju koji razdiru proturječne i kompleksne karaktere Aide, Amneris i Radamesa stoga ćemo osloboditi režijskog postupka gomilanja te u fokus postaviti dramatiku odnosa troje glavnih dramskih likova, a da ovoj operi svih opera ipak ne oduzmemo monumentalnost. Upravo u napetosti između spektakularnih prizora ratobornog političko-vjerskog veličanja u prvom planu i dramatičnih dueta koji prizivaju komornu predstavu u pozadini spektakla, pronalazimo dramaturški izazov naše izvedbe Aide“, ističe Marin Blažević.

Nova i obljetnička riječko-opatijska Aida radi se upravo za specifičan prostor opatijske Ljetne pozornice.