Priroda društva

Aktualna
vlast to je izgleda shvatila na vrijeme, jasno i glasno dajući na znanje da je razlog
sporova i prijepora u javnosti koji su doveli do odgode zakonske primjene isključivo pedagoške
naravi te će se kao takav i tretirati. Obznanio je to i sam premijer
otkrivajući pred kamerama HRT-a vlastitu političku viziju svladavanja problema:
 

Zaključak razgovora s ministrom
financija i drugima u Vladi jest da je potrebna dodatna pedagogija ne samo građana, već i lokalne samouprave jer je
cilj ovog poreza da bude prihod samoupravnih jedinica.

Ako je
suditi prema razmjerima masovnog preobraćenja koje su doživjeli neki saborski zastupnici na
svome hodočasničkom putu od predstavnika oporbe do glasnogovornika vladajuće
stranke, metodička obuka, provedena za kratko vrijeme boravka na vlasti,
pokazala se vrlo efikasnom. Od gorljivih protivnika uvođenja poreza na
nekretnine, u samo nekoliko mjeseci intenzivnog pedagoškog rada na sebi postali su fanatični pobornici.

Ali što u
tom pogledu čeka obične građane?

Naša praktična
i teorijska obuka će biti nešto sasvim različito, jer su namjere i motivi učenja potpuno drugačiji. Ali da bi
se otprilike stekla predodžba o onome što nam se sprema treba razumjeti
metodiku novog nastavnog kolegija, u kome se daju odgovori na pitanja:

–       Tko?

–       Što?

–       Kada?

–       Kako? 

–       Zašto?

Ako uzmemo
za primjer bilo koji porezni priručnik odmah postaje jasno da je riječ o skupu računskih
operacija, pa je metodika dodatne
nastave iz porezne pedagogije
identična metodici nastave iz matematike.
Stoga ne treba otkrivati toplu vodu, nego uz pomoć logičke indukcije i mentalne
konstrukcije samo pretočiti postojeća znanja u novi metodički praktikum.  

Dakle: Cilj ovog
kolegija je upoznati ministre i saborske zastupnike s osnovnim pojmovima i
konceptima porezne računice na nivou
lokalne i regionalne samouprave te osposobiti načelnike općina, gradonačelnike
i župane za planiranje, organizaciju, realizaciju i evaluaciju poreznih nameta
i primjenu suvremenih i tradicionalnih didaktičkih strategija i metoda podučavanja
pri edukaciji vlasnika oporezivih kuća, stanova i nastambi na svojem području.

Kombinacijom
predavanja, vježbi i samostalnih Vladinih projekata proučavat će se mogućnosti
primjene pojedinih strategija i metoda naplate poreza u ovisnosti o poreznim
zakonima koje je potrebno usvojiti, u ovisnosti o uzrastu i sposobnosti
poreznih obveznika, te u ovisnosti o ciljevima Ministarstva financija. U
kolegiju će biti usustavljeni najvažniji
oblici i metode matematičkog mišljenja i zaključivanja te obrađeni najvažniji
oblici i metode zbrajanja, oduzimanja, množenja i dijeljenja što je preduvjet za
uspješnu organizaciju, realizaciju i analizu procesa naplaćivanja poreza na
nekretnine.

Školska nastava
traje do potpune mirne integracije pobunjenih vlasnika nekretnina u porezni
sustav RH.