U sklopu programa American Corner, 31. siječnja, u Ogranku Trsat Gradske knjižnice Rijeka, održao se razgovor o menadžmentu u kulturi s direktoricom tvrtke Rijeka 2020 Eminom Višnić.
Ravnateljica agencije Rijeka 2020 Emina Višnić

Prema pisanju Hine, ravnatelj Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka i umjetnički direktor projekta Europske prijestolnice kulture 2020. u Rijeci, Slaven Tolj, govoreći o suradnji lokalnih zajednica izvan Rijeke na projektu EPK 2020., kako Rijeka bez Opatije ne bi mogla provesti projekt i zbog logističkih razloga, tj. smještajnih kapaciteta, ali da su jednako bitna i povezivanja na kulturnom polju koja dovode do novih programa.

Do  kraja ove godine,
u procesu pripreme EPK 2020, slijedi sagledavanje što je realno izvedivo,
odnosno što je uopće moguće provesti, kazao je.

“Odlučili smo se da ne radimo samo festival, nego smo
krenuli težim putem, u kojem svi zajedno propitujemo što je kultura na ovom
području te da nakon završetka 2020. godine, nešto ostane ovdje iza
projekta”, rekao je Tolj na tribini u Opatiji.

Ravnateljica agencije Rijeka 2020, koja upravlja projektom
EPK, Emina Višnić, rekla je da se u startu odustalo od mogućeg organiziranja
projekta po načelu da se dovode provjerena i ugledna imena, da se sve unaprijed
precizno zna te da festival završi skupim programom i iza njega ne ostaje
ništa. Ovako, prenosi Hina, tek treba utvrditi što se može napraviti, putem
susreta i razgovora. Godina 2020. bit će rezultat svega ovoga do sad ali će
biti i polazište za budućnost.

Mi u organizaciji EPK 2020 ne možemo biti lijek za sve
probleme, ustvrdila je Višnić,  nakon što
su neki od sudionika tribine govorili o nedovoljnoj potpori kulturi ili
preferiranju određenih oblika kulturnog stvaralaštva, uglavnom komercijalnijeg
usmjerenja.

No, kazala je, svi zajedno možemo odabrati čime se želimo
baviti.

EPK 2020 mora zadovoljiti ravnopravno potrebe organiziranja
umjetnički relevantnih  programa, s jakim
imenima, potom programa bitnijih za lokalnu zajednicu i njenu budućnost,
programa važnih za održiv razvoj ali i onih koji se približavaju gospodarstvu,
posebno turizmu, naglasila je Višnić. U tome želimo da zajednica što više
iskoristi projekt, da se ojačaju lokalni kapaciteti upravljanja kulturom što bi
trebalo donositi rezultate sljedećih 10 ili 20 godina, dodala je.

Ovom prigodom je prvi put javno spomenula namjeru
organiziranja studija kulturnog menadžmenta ili upravljanja kulturnom, u
suradnji sa Sveučilištem u Rijeci. To bi bila kvalitetna ostavština projekta
EPK 2020, rekla je.

Helena Traub i Marin Sušanj iz Udruge Žmergo dodali su kako
je EPK zajednički kulturni nazivnik koji svim lokalnim zajednicama u regiji
može i mora poslužiti kao alat za stvaranje mreža suradnje odnosno društveno –
gospodarskog kapitala koji će postojati i nakon 2020. godine i biti najveća
ostavština samog projekta. S obzirom na to da je Žmergo nositelj kandidature za
programsku odrednicu “27 susjedstava”, predstavili su i odabranu
inicijativu koja organizacijom i
programom nastoji revitalizirati grad, povezati ga s internacionalnim
partnerima i konačno doprinijeti pitanju autohtone kulturne produkcije,
istovremeno imajući na umu kontekst održivog razvoja te očuvanja prirodne i kulturne baštine.

Ravnatelj opatijske ustanove Festival Opatija koja upravlja
Ljetnom pozornicom i novim kulturnim centrom Gervais, Ernie Gigante Dešković
istaknuo je da Opatija ima veliku želju sudjelovati u projektu te da prostora
za suradnji ima mnogo.

Zamjenik opatijskoga gradonačelnika Emil Priskić rekao je da
je EPK 2020 platforma koja će omogućiti i predstavnicima lokalnih vlasti da uče
o tim procesima.

Tribinu u organizaciji LFF-a moderirao je Igor Bajok, jedan
od osnivača festivala.