Ideja izložbe ne počiva na nekom post-apokaliptičnom scenariju, već na
opisu svijeta koji je rezultat postepenog tehnološkog razvoja čiji počeci sežu
u naše doba. Oruđa za stvaranje “svijeta bez nas” nalaze se posvuda: cestama
voze prvi samovozeći automobili, novinske članke sastavljaju algoritmi, a
tekstove prevode strojevi. Algoritmi su već 2009. godine trgovali trećinom svih
dionica u Europskoj uniji i SAD-u, a o trenutnom opsegu možemo samo nagađati.
Umjetnici koji sudjeluju na
izložbi ispituju mogućnosti ekologije nakon ljudi, zamišljajući svakodnevicu
post-antropocena kao vremena u kojem su kontrolu preuzeli neki drugi oblici
“života”, poput algoritama, umjetne inteligencije, umjetno stvorenih
nanočestica i genetski modificiranih mikroorganizama.
Posjetitelje izložbemeđu ostalim
očekuju priče o monolitnom crnom hladnjaku koji razmišlja o smislu vlastitog
postojanja, umjetnoj inteligenciji koja u formi trodimenzionalne animirane
mačke vlada jednim megapolisom i algoritmu koji stvara umjetnička djela na
temelju ideja o kojima ljudi nikada nisu ni promišljali.
Kustosica izložbe je Inke Arns,
umjetnička direktorica dortmundske organizacije Hartware MedienKunstVerein
(HMKV), a na izložbi sudjeluju Timo
Arnall, Ignas Krunglevicius, Mark Leckey, Nicolas Maigret & Maria
Roszkowska, Yuri Pattison, Sascha Pohflepp, Suzanne Treister, Addie Wagenknecht i Pinar Yoldas.
Podijeli na društvenim mrežama