Predavanja su bila posvećena istraživanju navika Riječana u
dijeljenju prijevoza automobilom, iskustvima pretvaranja dijeljenja prijevoza
automobilom u komercijalnu djelatnost, kao i pregledu zahvata koje je Grad
Rijeka proveo s ciljem povećanja sigurnosti pješačkog prometa u Rijeci.
Prvo predavanje na temu „Sustavi dijeljenja vožnji u
funkciji smanjenja prometnih zagušenja uz zadržavanje dostignute razine
mobilnosti stanovništva“ izlagala je
bacc. ing. prom., Lea Šikić s Veleučilišta u Rijeci, koja je detaljno
objasnila pojmove „carpooling“ (dijeljenje vožnje) i „carsharing“ (dijeljenje
vozila) te njihove brojne prednosti kao što je smanjenje prometnih gužvi, manji
troškovi, fleksibilnost i dostupnost. Ističući te prednosti, Šikić navodi da u
našim sredinama dijeljenje vožnje „carpooling“ i dijeljenje vozila „carsharing“
još uvijek nisu dovoljno zastupljeni i da tek u perspektivi obećavaju bolje
rezultate i stvaranje novih navika vezano za dijeljenje prijevoza.
Iduće predavanje vodio je mag. oec. Matija Krznar, Urban
mobility d.o.o., gdje je predstavio
„Spin City – prvi car sharing u Hrvatskoj“, nekada start up projekt, danas prvi sustav
dijeljenja vozila u Hrvatskoj. Najam vozila putem pametnih telefona u okvirima
digitalizacije odlično je prihvaćen u Zagrebu, a ideja je projekt „Spin City“ u
budućnosti proširiti i na ostale hrvatske gradove. Fleksibilnost,
jednostavnost, ekonomičnost, pouzdana usluga, ekološka dimenzija te besplatan
parking u gradu, samo su neke od prednosti ovakvog oblika prijevoza.
Temu zadnjeg predavanja „Povećanje stupnja sigurnosti
pješačkih prijelaza ugradnjom led markera – iskustva i primjena u gradu
Rijeci“, izlagao je dr.sc. Robert Maršanić, dipl. oec., ing. prom., iz Rijeka
promet d.d., u sklopu provođenja projekta povećanja sigurnosti na
najugroženijim pješačkim prijelazima u Rijeci. Na deset područja u gradu
ugrađeni su led markeri, kao jedno od rješenja za sigurnost pješaka na
pješačkim prijelazima, a s vremenom će ih biti još više. Iako to nije jedino
rješenje, uvelike pomaže vidljivosti pješačkih prijelaza, ujedno upozoravajući
vozače, pogotovo predvečer i noću, čime je i sigurnost prometa i pješaka na
višoj razini.
Podijeli na društvenim mrežama