Prizor iz filma “Sufražetkinje” / Foto: press materijal
Ožujak počinje ciklusom filmova Wima Wendersa, nagrađivanog
njemačkog redatelja iza čijih se specifičnih naočala krije jedan drugačiji
pogled na svijet, jasno vidljiv u njegovim filmovima. Priroda i pejzaž, inače
simboli oslobođenja, kod Wendersovih filmova ceste stvaraju dojam izolacije
kroz koju dočarava borbu čovjeka, bilo da je ona sa svijetom ili sa samim
sobom. U tjedan dana, od 1. do 7. ožujka, na programu će biti njegova
najznačajnija ostvarenja.
Nevio Marasović ponovno se vraća na Vis svojim novim filmom
„Comic Sans“, čija je riječka premijera zakazana za srijedu, 7. ožujka u 20
sati. Gosti premijere su, uz redatelja, i producentica Ankica Jurić Tilić te
glumice Nataša Janjić i Edita Karađole. Priča o uspješnom, no problematičnom
Zagrepčaninu Alanu (Janko Popović Volarić) koji se uputi na ludo putovanje sa
svojim ekscentričnim ocem (Zlatko Burić) garantira mnoštvo smijeha smještenog u
idiličan otočni krajolik.
Povodom Međunarodnog dana žena i stote godišnjice ženskog
prava glasa u Velikoj Britaniji, a u organizaciji Kino mreže, neovisna kina
diljem Hrvatske slave Ženijalne dane, u sklopu kojih će se prikazati filmovi
koji dočaravaju borbu kroz koju su žene prolazile kako bi se izborile za svoja
prava. „Sufražetkinje“ su smještene u 1912. godinu i dočaravaju same početke te
borbe, dok u „Božjoj volji“ kroz priču kućanice Nore 1971. godine vidimo da ona
još uvijek traje.
Već je deset godina prošlo otkako je Feral Tribune,
„najpoznatije glasilo hrvatskih anarhista, protestanata i heretika“, prestao izlaziti,
a proročanskom naslovnicom na kojoj je pisalo „Put pod noge“ najavili su stanje
u Hrvatskoj koje vlada još i danas. Premijera filma „Viva Ludež: Razgovor s
trojicom od Ferala“ zakazana je za 9. ožujka u 20 sati, a gosti su
redateljsko-scenaristički duo Marina Banićević i Saša Stanić, Viktor Ivančić i
Boris Dežulović (dvojica od Ferala) te filmska ekipa.
Još je jedna autorska retrospektiva u ožujku ona Roya
Anderssona, koji se smatra jednim od najvažnijih suvremenih europskih
redatelja. Statična kamera, dugi kadrovi, upotreba naturščika, pažljivo
iskonstruirani setovi kako bi se majstorski manipuliralo sjenama te apsurd koji
dovodi do komičnosti glavna su obilježja ovog autora kojima karikira švedsku
kulturu u svojim filmovima. U pet dana, od 14. do 18. ožujka, na programu će se
naći filmovi koji su obilježili karijeru ovog velikana švedske kinematografije.
Dane frankofonskog filma, koji su na programu od 19. do 21.
ožujka, otvara marokanska drama „Zbogom Carmen“, a u istom žanru nastavljaju i
„Corporate“ te „Crveni krug“ Jeana-Pierrea Melvillea. Ovaj se, sada već
tradicionalni program, provodi u suradnji s Francuskom alijansom Rijeka, a
donosi od najzanimljivijih suvremenih i klasičnih ostvarenja francuskog
govornog područja.
Art-kino se priključuje manifestaciji kojom se obilježava 40
godina punka u Rijeci. Tako će se u petak, 23. veljače održati posebni filmski
program posvećen upravo ovom glazbenom žanru i njegovom utjecaju koji je
prisutan još i danas.
Ovomjesečni kino kustos Zoran Prodanović-Prlja (Let 3) za
publiku je odabrao film „Bivši bubnjar“ koji prati sadističkog bubnjara i
njegovo manipuliranje ostalim članovima sastava. Zašto upravo taj film? Kaže
Prlja: „Film koji me podsjeća na puno toga, od doživotnih vladara do Ri Rock
garaža i gitarijada, a beskrajno je zabavan u svojoj teškoj lakoći.“
Nakon „Osmijeha ljetne noći“ i „Sedmog pečata“, Bergmanovu
godinu nastavlja film „Divlje jagode“, koji je osvojio Zlatni globus za
najbolji strani film te Zlatnog medvjeda na Berlin Film Festivalu, a nominiran
je i za nagradu Oscar te nagrade BAFTA. Kroz prisjećanja na prošle dane i
donesene odluke glavnog lika, dolazimo do Bergmanove filozofije koja se
provlači kroz gotovo sve njegove filmove – opsjednutost prolaznošću vremena,
pitanja o postojanju Boga i želja za pomirbom sa svojim, ponekad traumatičnim,
djetinjstvom.
Svakako valja istaknuti posljednji film Daniela Daya-Lewisa
„Fantomska nit“ te dokumentarni film o slavnoj pjevačici „Whitney: biti svoja“,
dva filma koji nude dirljiv i dubok uvod u ljudsku rastrojenost i unutarnja
previranja. Iannucci je zaradio prijetnje zahvaljujući vrtlogu farse i parodije
pod nazivom „Staljinova smrt“, a feministkinja i ateistkinja Rayhana Obermeyer
isto je doživjela zbog filma (i kazališne drame) „U mojim godinama još skrivam
da pušim“.
Bogat program za djecu i mlade u subotu, 3. ožujka u 11 sati
donosi ostvarenja dječje filmske radionice Frooom!, koja se provodila diljem
Hrvatske. Tu su i zabavne animirane avanture „Pčelica Maja: Medene igre“ o
novim pustolovinama najpoznatije pčelice na svijetu koja zbog svog nestašluka
dolazi do najvećeg izazova u životu te „Petar Zecimir“, nikad ispričana priča o
zecu koji kreće u bitku za farmu starog Gregorca i za naklonost lijepe Bibe.
Svoje mjesto možete rezervirati putem telefona (051/323 261)
ili e-pošte (ulaznice@art-kino.org) svakim danom od 16 do 20 sati, ili kupiti
ulaznice online.
Podijeli na društvenim mrežama