U Centru za odgoj i obrazovanje prezentirani su rezultati projekta “RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama”, kroz koji su učenicima s teškoćama u razvoju osigurani pomoćnici u nastavi.

U riječkim osnovnim školama trenutno je integrirano oko 500
učenika s teškoćama u redovan odgojno-obrazovni sustav. Nekima od njih, pored
savladavanja nastavnog programa, potrebna je dodatna podrška u učenju, socijalizaciji
i kretanju, te im se putem projekta osiguravaju pomoćnici u nastavi.

Europska sredstva

Grad Rijeka je još prije deset godina prepoznao važnost
osiguravanja pomoćnika u nastavi, a posljednje četiri godine većina sredstava
za financiranje projekta se osigurava putem Europskog socijalnog fonda. U 2017.
godini Grad Rijeka je dobio četverogodišnju potporu iz europskih fondova u
visini od 9.785.188,80 kuna, čime je omogućeno zapošljavanje 52 pomoćnika koji
rade sa 60 djece s teškoćama u 18 osnovnih škola kojima je osnivač Grad Rijeka.

Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je kako se,
kao jedan od članova Odbora regija Europske unije, zajedno s drugim
predstavnicima jedinica lokalne i regionalne samouprave diljem Europe, zalaže
za opstanak kohezijskih fondova i sljedećoj financijskoj perspektivi Europske
unije, odnosno u razdoblju nakon 2020. godine.

„Projekt pomoćnika u nastavi, kojeg bi Grad Rijeka teško
mogao provoditi bez pomoći europskih fondova, najbolji je primjer važnosti
nastavka financiranja iz kohezijskih fondova,“ kazao je gradonačelnik Obersnel.

Pozdravne riječi uputila je ravnateljica Centra za odgoj i
obrazovanje Ivone Šabarić Rubeša, dok su o svakodnevnu praksu pomoćnika u
nastavi u predstavile Nea Miletić koja taj posao obavlja u Osnovnoj školi
Kozala i Danijela Brusić koja je pomoćnica u Osnovnoj školi Nikola Tesla.

Svako dijete je drukčije

Govoreći o svom svakodnevnom poslu, Miletić je istaknula
kako je svako dijete drugačije, što znači da ne postoji univerzalan pristup
djeci s poteškoćama, odnosno pojedinom učeniku je potrebno prilagođavati
sadržaje i metode rada. Pomoćnici u nastavi za svoje učenike moraju imati
beskrajno strpljenje i razumijevanje, a njihov je najvažniji zadatak s
učenicima uspostaviti kvalitetnu komunikaciju.

„Uspostavom pozitivnog odnosa učenik se osjeća integrirano,
prihvaćeno i sretno. Motivacija treba biti poticana kako od strane pomoćnika u
nastavi, tako i od učitelja, vršnjaka i cjelokupnog stručnog tima,“ kazala je
Miletić.

Danijela Brusić pomoćnica je u nastavi malog Darka, učenika
3.c. razreda. Za njega kaže da je hrabar i uporan dječak. Osim u učenju o
socijalizaciji, potiče ga na samostalnost, na druženje i igru te na suradnju s
drugim učenicima. S obzirom na to da se Darko teže kreće, najveći izazov
predstavljaju izvanučionička nastava i izleti, no uz Danijelinu pomoć Darko je
ravnopravno uključen u sve razredne aktivnosti, pa čak nije izuzet niti od
redarskih dužnosti. Darka su prihvatili i učenici – ove je godine izabran za
predsjednika razreda, drugi mi učenici rado pomažu i igraju se s njime, a na
predstavljanje projekta došao je u pratnji roditelja, ali i potpredsjednika
razreda Marka te svoje simpatije Korine.