Rijeka nastavlja sa sada već desetljetnim razvojem turizma, čiji
se godišnji rast počevši od 2014. godine kreće oko 20% u kategoriji noćenja, a
on će, prema Škarpinim riječima do kraja 2018. doseći dvostruku brojku od one
od prije četiri godine.
Uspoređujući prošlogodišnji s ovogodišnjim kolovozom, Škarpa
je naveo rast od čak 30% u kategoriji noćenja te 20% kada su u pitanju dolasci,
pri čemu je ukupan broj noćenja ove godine prerastao brojku od 100 tisuća, a
kada je riječ o usporedbi prvih osam mjeseci ove i protekle godine, zabilježen
je rast od 16% u dolascima (ostvareno je oko 114 tisuće dolazaka) i 23% u
noćenjima (ukupno 310 tisuća). Posebno se ističe podatak da je Rijeka s datumom
15. rujna prešla ukupan broj noćenja iz cijele protekle godine, koji je iznosio
334 tisuće.
Kao pozitivne faktore koji su doprinijeli ovom rastu, Škarpa
je naveo značajan porast smještajnih kapaciteta, posebice u privatnom smještaju
gdje je brojka s nepunih 600 ležaja iz 2014. godine porasla na čak 3500 u ovoj
godini, što je potrebno staviti u kontekst podatkom koji kaže da oko 60%
riječkih sezonskih turista boravi u privatnom smještaju. Ovoj se stavci može
dodati i privremeni smještaj otvoren na Kampusu na Trsatu koji broji oko 1500
dodatnih smještajnih jedinica tijekom sezone.
„Riječani su prepoznali potencijal u turizmu djelatnosti
koja sasvim dobro služi prilikom popunjavanja kućnog budžeta, o čemu govori
šesterostruki rast ponude privatnog smještaja u proteklih četiri godine“, rekao
je Škarpa, pohvalivši inicijativu nedavno otvorenog integrativnog hotela „Molo
longo“ koji okuplja privatne iznajmljivače te trenutno raspolaže s preko 150
smještajnih jedinica.
Iz statističkih podataka vidljivo je kako Rijeku najčešće
posjećuju gosti iz Italije i Njemačke, a ono što je direktor Turističke
zajednice izdvojio kao posebno zanimljivo su gosti iz Španjolske i Francuske,
koji bilježe treće i četvrto mjesto. „Rijeku posjećuju mladi, urbani turisti
koji ovdje ne dolaze zbog sunca i mora, već oni koji u kratkom razdoblju žele
vidjeti što više toga, a to potvrđuje činjenica da je svaki treći riječki
turist mlađi od 30 godina i da čak 70% turista u Rijeku dolazi individualnim, a
ne agencijskim aranžmanima“, rekao je Škarpa, dodavši kako čak 85% dolazaka u
Rijeku čine strani turisti.
Među pozitivnim trendovima u ovom četverogodišnjem razdoblju
ističe se i povećanje prosječnog boravka turista, koji je 2014. godine u Rijeci
ostajao 1.91 dan, a ove se godine ta brojka popela na visokih 2.72 dana.
Škarpa se zahvalio i čestitao svima koji su doprinijeli
proširenju turističke ponude u Rijeci, te izrazio nadu u još bolje nadolazeće
rezultate, kazavši kako vjeruje da će Rijeka u 2020. godini kada ponese titulu
Europske prijestolnice kulture udvostručiti brojke iz ove rekordne godine.
Turizam kao strategija Grada
Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel naveo je kako je prema
podacima FINA-e, riječki turizam u protekloj, 2017. godini zaradio 510 milijuna
kuna, što je rast profita od 25% u odnosu na 2016. godinu. Ovaj trend prati i
povećanje u broju zaposlenih, koji je u 2017. dosegao brojku od oko 1700
radnika u registriranim tvrtkama uz stopu rasta od 21%.
„Ovi su rezultati efekt osmišljene strategije i suradnje
Grada i Turističke zajednice, budući da smo prije deset godina turizam
ocijenili kao vrlo perspektivnu granu i dokazali da smo onda bili u pravu“,
rekao je Obersnel, navodeći kako je Rijeka među vodećim jedinicama lokalne
samouprave u Hrvatskoj je u pitanju visoka kontinuirana stopa turističkog
rasta. „Premda se još uvijek ne može uspoređivati s izrazito turističkim
središtima kao što je to primjerice otok Krk, Rijeka je sve zanimljivija
destinacija i turistima i poduzetnicima u turizmu“, zaključio je Obersnel.
Kao neke od poteza koji su doprinijeli i koji će u narednom
periodu doprinositi rastu turizma u Rijeci, gradonačelnik je spomenuo ostvarenu
investiciju od ukupno 60 milijuna kuna u uređenje Starog grada, te investicije
u bivši kompleks Benčić, Trsatsku gradinu te kvalitetne sportske objekte koji u
Rijeku dovode vrhunske sportaše. Također, razvoju turizma i širenju hotelskog
smještaja trebala bi doprinijeti i gradnja resorta na Costabelli, kao i
ulaganja u hotele Jadran, Park i Neboder te ulaganja u kapacitete na Žabici, a
Obersnel je pozvao poduzetnike koji žele unaprijediti privatne smještaje da se
prijave na natječaj
Grada Rijeke za subvenciju kamata namjenskih kredita, koji traje do 15.
listopada.
Premda zadovoljan navedenim rekordnim brojkama riječkog
turizma, gradonačelnik je ustvrdio kako turizam ne bi trebala biti dominantna
grana gospodarstva, te kako visoki udio turizma u hrvatskom BDP-u nije samo
rezultat rasta ove grane, već i slabljenja ostalih grana na kojima bi se
gospodarstvo trebalo temeljiti.
Podijeli na društvenim mrežama