Potpisan je ugovor o izvođenju radova na unaprjeđenju infrastrukture na kontejnerskom terminalu Zagreb Deep Sea u riječkoj luci. Radi se o rekonstrukciji teretnog dijela željezničkog kolodvora Rijeka i izgradnji intermodalnog terminala na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu, zajedničkom projektu Lučke uprave Rijeka i HŽ infrastrukture, čija je financijska vrijednost 159.5 milijuna kn bez PDV-a, odnosno oko 200 milijuna kuna nakon njegova uračunavanja.

Projektom će se rekonstruirati i produljiti postojećih 12
kolosijeka i izvlačnjaka, izraditi sustav kabelske kanalizacije, izvršiti ugradnja
telekomunikacijskih kabela, kabela napajanja i rasvjete, radovi na kontaktnoj
mreži te na donjem ustroju u cilju poboljšanja nosivosti i odvodnje podloge.

U
drugoj fazi radova izradit će se priključci kolosiječnih postrojenja i kabelska
kanalizacija u području spoja rekonstruiranih kolosijeka teretnog kolodvora
Rijeka i terminala na postojeće stanje, a projektom je predviđena i izgradnja
četiri kolosijeka duljine 400 m na novom dijelu kontejnerskog terminala na
Zagrebačkom pristaništu te dva kolosijeka za portalne dizalice.

Završetak do 2021.

Radovi trebali
bi biti završeni do kraja 2021., a ovaj će projekt unaprjeđenjem intermodalne
infrastrukture te rasterećenjem prometa modalnim premještanjem sa ceste na
željeznicu doprinijeti razvoju prometne povezanosti riječke luke s
Transeuropskom prometnom mrežom (TEN-T).

Riječka će luka 2022. godine biti luka
s najvećim kontejnerskim kapacitetom na sjevernom Jadranu – Denis Vukorepa

Svečanost potpisivanja ugovora odvila se u Mramornoj dvorani
Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja, a ugovor su potpisali
ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa, predsjednik Uprave HŽ
Infrastrukture d.o.o. Ivan Kršić te direktor odabranog izvođača radova Tine
Svoljšak u ime tvrtke „SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana d.d“, u
nazočnosti zamjenika gradonačelnika Rijeke Marka Filipovića, zamjenice župana
Primorsko-goranske županije Marine Medarić te ministra mora, prometa i
infrastrukture Olega Butkovića i njegova pomoćnika Anđelka Petrinića.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa ovom je
prilikom kazao kako je doprinos ovog projekta jedan od četiri važna segmenta
nužnih za cjelovito funkcioniranje terminala na Zagrebačkom pristaništu,
zajedno uz njegovu temeljnu izgradnju, nadolazeću izgradnju ceste D403 te
koncesioniranje terminala čije su procedure u tijeku. „Sva ova četiri segmenta
biti će gotova za dvije do tri godine, a riječka će luka 2022. godine biti luka
s najvećim kontejnerskim kapacitetom na sjevernom Jadranu“, rekao je Vukorepa.

Konkurentnost riječke luke

„Ovaj projekt će potaknuti razvoj konkurentnosti riječke
luke“, kazao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture d.o.o. Ivan Kršić,
naglasivši kako je dokumentacija za izgradnju pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani
u izradi. Prisutne je pozdravio i zamjenik gradonačelnika Marko Filipović,
iskazavši nadu kako će i u narednom sedmogodišnjem financijskom periodu
Europske unije Rijeka biti mjesto ulaganja u velike razvojne projekte, dok je
ministar Oleg Butković naveo kako su napori Lučke uprave Rijeka i HŽ infrastrukture
pokazali da se u dobroj suradnji i koordinaciji te uz financiranje iz EU
fondova mogu uspješno realizirati veliki projekti.

Potpisan je ugovor o izvođenju radova na unaprjeđenju infrastrukture na kontejnerskom terminalu Zagreb Deep Sea u riječkoj luci. Radi se o rekonstrukciji teretnog dijela željezničkog kolodvora Rijeka i izgradnji intermodalnog terminala na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu, zajedničkom projektu Lučke uprave Rijeka i HŽ infrastrukture, čija je financijska vrijednost 159.5 milijuna kn bez PDV-a, odnosno oko 200 milijuna kuna nakon njegova uračunavanja.

Projekt „Unaprjeđenje infrastrukture u luci Rijeka –
kontejnerski terminal Zagrebačko pristanište (POR2CORE-ZTC)“ u sklopu kojeg će
se odviti rečeni radovi, započeo je 2016. godine, a za njega je iz Instrumenta
za povezivanje Europe (Connecting Europe Facility – CEF) 26.8 milijuna eura.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 31.6 milijuna eura, a riječ je o jednom od
sedam razvojnih projekata Lučke uprave Rijeka koji su sufinancirani iz CEF-a.