Pritom se poseban fokus stavlja na znanje do kojega dolazi umjetnost. Premda svoju spoznajnu moć umjetnost može zasnivati na znanstvenim spoznajama i moći pozitivnog znanja, na ovoj su izložbi zastupljeni primjeri umjetničkih praksi koji gaje nepovjerenje prema osnovnim postulatima pozitivizma, smjera u filozofiji i teoriji znanosti koji sve zasniva na činjenicama, a negira svaku metafiziku. Izložba se pita postaje li danas umjetničko znanje, koje naglasak stavlja na osjetilnu spoznaju, sve bitnije i ima li ono ikakvu društvenu ulogu.
Poznati hrvatski slikar Željko Kipke predstavit će kratki film Bulevar 9 života u 12 figura i P.S. i sliku Redeo Rebus Ante Circinum, koju je za potrebe ove izložbe iz svojeg fundusa ustupio zagrebački Muzej suvremene umjetnosti.
Među izloženim radovima bit će i knjiga The Outage londonske umjetnice, redateljice i spisateljice Erice Scourti, odnosno njezina biografija napisana uz pomoć svih informacija o njoj koje postoje na internetu (e-mailovi, profili na društvenim mrežama, različite aktivnosti na mreži, itd.), ukazujući na probleme stjecanja znanja pukim gomilanjem informacija.
Berlinski umjetnik Aram Bartholl predstavit će instalaciju BYOD – Bring your own disc (and crush it), koja poziva posjetitelje na uništavanje kompjuterskih diskova za pohranu podataka. Činom uništavanja Bartholl nastoji
podsjetiti na situaciju u kojoj su se 2013. godine našli novinari i urednici Guardiana, koje je britanska vladina agencija GCHQ natjerala na uništavanje diskova koji su sadržavali dokumentaciju o strahovitim razmjerima državnog nadzora od strane američke i britanske vlade, koju im je dostavio jedan od najpoznatijih svjetskih zviždača Edward Snowden.
Na izložbi će također biti prikazana serija fotografija Maksimir 23. lipnja 2007. likovnog umjetnika, kustosa i kritičara Antuna Maračića, instalacija Oslobođenje Toma konceptualne umjetnice Branke Cvjetičanin – inspirirane zagrebačkim stanom Toma Gotovca, i video rad Cigareta s Goranom multimedijalne umjetnice Nike Radić.
Izložba je obilježena diskurzom kriminalističkog romana, osobito Newyorškom trilogijom Paula Austera, a svoje ime posuđuje iz članka If birds in a truck fly, does the truck get lighter?, objavljenog u časopisu The New Scientist, u kojem se izvještava o eksperimentu koji je 2015. izvršen u laboratoriju američkog sveučilišta Stanford. Tamo su, naime, odlučili otkriti što se događa s težinom kamiona koji prevozi ptice u letu.
Dan nakon otvorenja izložbe, u petak 12. travnja u 12 sati, spomenuti njemački umjetnik Aram Bartholl će u velikoj dvorani Filodrammatice održati predavanje Istinska dubina, na engleskom jeziku, u kojem će predstaviti
svoje nedavne radove i projekte koji se bave digitalnom privatnošću, anonimnošću, sigurnošću i komercijalizacijom interneta.
Izložba će ostati otvorena do 30. travnja, radnim danima od 17 do 20 sati. Ulaz je slobodan, a više o konceptu izložbe i njenim autorima doznajte na internetskoj stranici Drugog mora.
Podijeli na društvenim mrežama