U sklopu svečanog otvorenja Muzeja moderne i suvremene umjetnosti, u novom prostoru bivšeg industrijskog kompleksa Rikard Benčić održana je dodjela likovne nagrade Ivo Kalina koju je za 2015. i 2016. godinu osvojio Alen Floričić za izložbu “Retrospektiva_Video 1998>2015”.

Likovna nagrada Ivo Kalina dodjeljuje se za najbolju likovnu
izložbu na području suvremene umjetnosti održanu tijekom prethodne dvije godine
u galerijskim i javnim prostorima na području grada Rijeke. Nagrada se
dodjeljuje za najbolju samostalnu izložbu ili autorsku koncepciju izložbe, a
sastoji se od posebnog pisanog priznanja i novčane nagrade.

Na Javni poziv za dostavu prijedloga za dodjelu nagrade Ivo
Kalina pristigla su 3 prijedloga, a dobitnike nagrade izabralo je Stručno
povjerenstvo kojeg su činili Daina Glavočić (predstavnica Društva povjesničara
umjetnosti Istre, Rijeke i Hrvatskog Primorja Rijeka), Vilma Bartolić,
(predstavnica Muzeja moderne i suvremene umjetnosti), Dražen Filipović
(predstavnik Hrvatskog društva likovnih umjetnika Rijeka), red. prof. art.
Josip Butković (predstavnik Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci) i
Plamena Šarlija (predstavnica Grada Rijeke).

U sklopu svečanog otvorenja Muzeja moderne i suvremene umjetnosti, u novom prostoru bivšeg industrijskog kompleksa Rikard Benčić održana je dodjela likovne nagrade Ivo Kalina koju je za 2015. i 2016. godinu osvojio Alen Floričić za izložbu “Retrospektiva_Video 1998>2015”.

Izložba pod nazivom “Retrospektiva_Video 1998>2015”, za koju je Alen Floričić nagrađen likovnom nagradom
“Ivo Kalina”, održana je u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u razdoblju od 31. listopada
do 22. studenoga 2015. godine. Stručno povjerenstvo obrazložilo je prijedlog i
navelo da je Floričićeva samostalna retrospektivna izložba pružila temeljit
pogled u videografiju probranih radova nastalih u razdoblju od 1998. do 2015.
godine, čime je obuhvaćen gotovo dvadesetogodišnji stvaralački period autora. Za
izložbu je odabrano trinaest ključnih radova, koji utvrđuju konstante u
Floričićevu umjetničkom djelovanju. Izložba na kvalitetan i sveobuhvatan način
aktualizira umjetnički opus autora koji stvara isključivo u mediju videa i koji
predstavlja vrh hrvatske suvremene video produkcije.

Radovi su popraćeni specifičnom zvučnom kulisom te grupirani
po tematskoj srodnosti. Glavna tematska poglavlja koja se mogu pratiti kroz
autorovo cjelokupno djelovanje, kao što je ponavljanje kao prijetnja i uzrok
nelagode, motiv dvostrukog u raznim oblicima od ljubavnog para do dvojnika,
porozni subjekt (raspuknuto sebstvo) te disfunkcionalnost komunikacije
iščitavaju se i u postavu izložbe Retrospektiva_Video 1998>2015.

Floričićevi nas radovi odvode u skrovišta tjeskobe, straha i
psihoze. Služeći se od samih početaka postprodukcijskim postupcima
multiplikacije, repeticije i ubrzanja, autor 2000. godine svoje radove u
potpunosti lišava realnog prostora, a lik(ove) smješta u apstraktni ne-prostor.
Takvu prostornu redukciju možemo smatrati stavom kojeg zauzima spram poimanja
ljudskog – oduzimajući tijelu osobitost humanog, dajući mu mehaničku preciznost
ponavljanja.

Pogledajte prilog s otvorenja izložbe 2015. godine o kojoj su govorili
sam autor Alen Floričić i kustosica Sabina Salamon.