Foto: HNK Ivana pl. Zajca
Umjetnička voditeljica projekta Dunja Vejzović, hrvatska
diva svjetskog glasa i zapamćena Adalgisa te redatelj Christian Romanowski
okupili su iznimne soliste koji će, uz orkestar i zbor riječke Opere, Zbor
Muzičke akademije iz Pule te članove baleta, a pod dirigentskim vodstvom
Stefana Rabaglie, pred riječku publiku donijeti Bellinijev operni dragulj o
ljubavi, dužnosti i razdoru.
Među njima je i proslavljena mezzosopranistica, zvijezda
stuttgartske Opere i miljenica europske publike, Diana Haller koja se vraća na
opernu scenu rodnog grada i to kao Adalgisa. U toj će, za nju vrlo izazovnoj
ulozi, debitirati upravo u riječkom HNK ivana pl. Zajca, a potom je pjevati u
Stuttgartu i Hamburgu. Ulogu Norme, jednu od najopsežnijih i najzahtjevnijih
opernih sopranskih rola uopće, tumačit će Daria Masiero, koja je nakon završene
Akademije Teatra alla Scala, s velikim uspjehom nastupala na opernim scena
svijeta uz partnere, najveće umjetnike današnjice kao što su primjerice Jose
Carreras, Placido Domingo, Leo Nucci. U ulozi Pollionea nastupit će pak Mario
Zeffiri, tenor međunarodne reputacije i jedan od vodećih interpreta belcanto
repertoara koji redovno surađuje s poznatim dirigentima među kojima su Riccardo
Muti, Roberto Abbado, Daniele Gatti, Daniel Oren i drugi.
U ostalim će ulogama nastupiti Slavko Sekulić kao Oroveso,
Emilia Rukavina (u alternaciji s Dominikom Glinšek) kao Clotilde te Matej Predojević Petrić kao
Flavio.
Kostimografiju potpisuje poznata hrvatska kazališna i
filmska kostimografkinja te modna dizajnerica Dženisa Pecotić. Koncertni je
majstor Anton Kyrylov, za vokalnu pripremu zadužena je Nicoletta Olivieri,
ujedno, s Domenikom Briškim, i zborovođa.
Vrhunsko melodiozno djelo rane talijanske romantike „Norma”
Vincenza Bellinija, opera u dva čina i četiri slike praizvedena je 26. prosinca
1831. godine u Teatru alla Scala. Brojni muzikolozi proglasili su je
najboljom tragičnom operom do Verdijeva
„Otella” 1887. godine. Wagner je kazao kako se od Bellinija može učiti što je
melodija, te da „’Norma’ sjedinjuje
najbogatiji tok melodije s najdubljim žarom istine”. Verdi je hvalio
„uvjerljivost i snagu” ove opere. Najpoznatija i najizvođenija je velika
Normina arija „Casta Diva” iz prvog čina, a završni prizor s istaknutom
Norminom pjevačkom dionicom ubraja se u najljepša finala romantične opere.
Libreto je napisao najbolji libretist onoga vremena Felice
Romani (1788 – 1865), libretist milanskog Teatra alla Scala, prema francuskoj
tragediji u stihovima Alexandrea Soumeta „Norma ili Čedomorstvo”.
Podijeli na društvenim mrežama