U RiHubu je održan Demo day 14. generacije Startup inkubatora Rijeka, na kojem je svoje poduzetničke ideje predstavilo osam timova, a tri najuspješnija tima osvojila su vrijedne novčane nagrade za pokretanje vlastitog poduzeća na području Rijeke.
Prvo mjesto pripalo je timu Annika. kojem je dodijeljena novčana nagrada u iznosu od 15 tisuća eura, na drugom mjestu je tim Tersus nagrađen iznosom od 7 tisuća eura, dok su treće mjesto i iznos od 3 tisuća eura pripali timu GigfreQ.
Članice pobjedničkog tima Annika., kojeg čine Ana Agneza Širić i Nika Maršić, prvo su mjesto osvojile svojim brendom pod kojim razvijaju funkcionalnu umjetnost u vidu ručno izrađenih keramičkih proizvoda, prvenstveno keramičkog posuđa. Brend podrazumijeva i održavanje kreativnih radionica, a namjera je stvoriti studio koji će biti kreativna oaza za proizvodnju i edukaciju.
Nikolina Kovačević Ganić i Edi Vukušić članovi su drugoplasiranog tima Tersus, koji je razvio profesionalni sustav optimizacije čišćenja u profesionalnim kuhinjama, pogonima i javnim ustanovama kroz racionalizaciju potrošnje sredstava za čišćenje, smanjivanje troškova te uvođenje digitalnog i zelenog poslovanja u standarde higijene.
Iva Štefančić, Marina Štefančić i Tatjana Malobabić čine trećeplasirani tim GigfreQ, koji je osmislio platformu za povezivanje profesionalnih glazbenika u svrhu pronalaska angažmana i suradnji. Korisnici aplikacije, poput glazbenih institucija, diskografskih kuća, kazališta, komornih ansambala, simfonijskih orkestara i drugih, mogu u kratkom roku provjeriti dostupnost glazbenika te ih angažirati.
Nagradu najuspješnijem timu uručili su članovi komisije koja je evaluirala prezentirane poduzetničke ideje. Stručni žiri, koji je jednoglasno donio odluku o pobjedniku, činili su principal fonda Fil Rouge Capital Stevica Kuharski, članica uprave i voditeljica razvoja poslovanja AITAC d.o.o. Nikolina Rebić te vlasnik i CEO tvrtke Lloyds Digital Domagoj Ostović.
S uslugama i proizvodima koje su razvili najuspješniji timovi upoznali su se i gradonačelnik Rijeke Marko Filipović te privremena pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte Jana Sertić, ujedno uručivši nagrade drugo i trećeplasiranim timovima.
Gradonačelnik Filipović čestitao je najuspješnijim timovima, ali i svim timovima koji su ušli u finale i pokazali inovativne ideje.
„Demo day Startup inkubatora Rijeka jedno je od najpozitivnijih događanja kroz godinu – puno je dobrih vibracija danas u RiHubu. Svojim idejama i inovativnošću činite naš grad boljim mjesto za život“, kazao je gradonačelnik Filipović, istaknuvši kako će Grad Rijeka učiniti sve kako bi Startup inkubator i dalje uspješno djelovao i podupirao poduzetničke ideje.
Jedan od načina podupiranja poduzetničkih ideja je i novopokrenuti portal Enter Rijeka, koji predstavlja platformu ne samo za informiranje već i za povezivanje investitora s riječkim urbanim sustavom.
Od ručno izrađene zubne paste preko računalne igrice do novog spa koncepta
U 14. generaciju korisnika Startup inkubatora Rijeka, od prijavljenih 36, ušlo je 19 timova koji su s inkubacijom započeli u listopadu 2022. godine. Tijekom inkubacije održano je preko 40 radionica, predavanja i treninga koji su aktivno pomogli korisnicima da unaprijede svoj inicijalni projekt, a sve uz podršku mentorske mreže koju čini čak 56 stručnjaka i poduzetnika iz različitih područja.
Nakon osam mjeseci programa i selekcije, koju periodično provodi Programsko vijeće inkubatora, svoje mjesto u finalu osiguralo je osam najuspješnijih timova koji su na Demo danu predstavili svoje projekte.
Osim tri prvonagrađena tima, u finalu su se našli i OLeaf – ručno izrađena zubna pasta od prirodnih sastojaka s dodatkom ljekovite komponente u obliku ekstrakta lista masline; Food-2-dormouse – računalna igra koja povezuje svijet računalnih igara i dostave hrane; Japanski ofuro spa – novi spa koncept koji spaja ljekovitost primorske flore i kulturu dalekog istoka; HBstudio – putujući studio za dizajn i fotografiju koji pomaže malim poduzetnicima i startup tvrtkama u izgradnji njihovog vizualnog identiteta te PREMIA – specijalizirana agencija za upravljanje kratkoročnim turističkim najmom nekretnina.
U deset godina rada Startup inkubator Rijeka osmišljeno 234 poslovnih ideja
Startup inkubator Rijeka integralni je dio Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte Grada Rijeke, a cilj mu je jačanje poduzetničkih i poslovnih kompetencija, poticanje samozapošljavanja kroz realizaciju vlastitih poslovnih ideja te unaprjeđenje poduzetničke klime i poduzetničkog načina razmišljanja.
Startup inkubator je namijenjen osobama koje samostalno ili unutar tima žele razviti poslovnu ideju i postati poduzetnici. Korisnici inkubatora su fizičke osobe s poslovnom idejom koja u trenutku prijave nije tržišno realizirana kroz vlastiti poslovni subjekt. Prijave za inkubacijski ciklus kreću svake godine u rujnu putem javnog poziva, a po selekcijskom postupku u kojem se vrednuje kvaliteta, provedivost i tržišni potencijal ideje, odluku o ulasku korisnika u inkubator donosi Programsko vijeće, savjetodavno tijelo inkubatora koje čine predstavnici Riječke razvojne agencije Porin, Sveučilišta u Rijeci, Veleučilišta u Rijeci, Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Veleučilišta PAR, Erste Banke i Infobipa. Inkubacijski program započinje svake godine u listopadu, a završava u lipnju te traje osam mjeseci.
U programu Startup inkubatora od njegova utemeljenja 2013. godine do danas sudjelovalo je 549 korisnika koji su razvijali ukupno 234 poslovne ideje. Održane su 432 radionice i realizirano je 1.320 mentorstava korisnika.
Od 2019. godine korisnici inkubatora osnovali su 28 poslovnih subjekata na području Rijeke. Najuspješnijim korisnicima Grad Rijeka dodijelio je ukupno 93.000 eura za pokretanje poslovanja u novoosnovanom poslovnom subjektu sa sjedištem u Rijeci.
Svi programi i usluge Startup inkubatora Rijeka za korisnike su besplatni.
Pored inkubacijskog programa, Startup inkubator ima tri dodatna specijalizirana edukacijska programa namijenjena širem krugu korisnika, odnosno poduzetnicima, budućim poduzetnicima, umjetnicima i drugim građanima koji žele unaprijediti svoja poslovna znanja i vještine – Startup Lite, Startup Creative i Startup Green.
Podijeli na društvenim mrežama