Filmski mjesec započinje retrospektivom filmova Wima Wendersa, u sklopu koje će se u tjedan dana, od 1. do 7. ožujka, na programu naći sedam filmova koji su obilježili karijeru redatelja koji je, uz Wernera Herzoga i Rainera Wernera Fassbindera, obilježio razdoblje novog njemačkog filma.
Prizor iz filma Pariz, Teksas / Foto: press materijal

Rođen
1945. godine u Njemačkoj, Wenders je svoje prve filmove počeo stvarati početkom
šezdesetih godina prošlog stoljeća, da bi se sedamdesetih priključio stvaranju novog
njemačkog filma, s Wernerom Herzogom i Rainerom Wernerom Fassbinderom. Svojim
je filmovima osvojio nagradu Zlatni lav u Veneciji te Zlatnu palmu i nagradu za
najbolji režiju na filmskom festivalu u Cannesu, a nominiran je i za nagradu
Oscar. Od 1996. do danas predsjedava Europskom filmskom akademijom.

Wendersove
filmove krasi bogata slikovitost, koju uvelike postiže čestim suradnjama sa
snimateljem Robbyjem Müllerom. Iako se njegovi junaci nalaze na otvorenom
(filmovi ceste), Wenders koristi prirodu i pejzaž, simbole slobode i
mogućnosti, kao ilustracije ljudske izolacije i unutrašnje borbe svojih
(anti)junaka. Kao što je sam rekao o sebi, ne fokusira se na sam nastanak
filma, već na ono što ga čeka na kraju – on stvara filmove kako bi, poput
detektiva, uvijek otkrio nešto novo.

Od
1. do 7. ožujka na programu je sedam filmova kojima su obuhvaćena najvažnija
razdoblja njegova stvaralaštva. Ciklus započinje izvrsnim spojem drame i
fantazije “Nebo nad Berlinom” koji uprizoruje već poznatu priču o spuštanju
anđela među smrtnike. “Pariz, Texas”, jedan od najpoznatijih Wendersovih
filmova, priziva pustinju kroz priču o ponovno pronađenom ocu i sinu. Lutanje
glavnih likova ponovno se javlja u filmu „Alice u gradovima“ u kojem djevojčica
putuje po europskim gradovima u potrazi za majkom.

„U
toku vremena“ spaja dva neobična lika na putovanju Istočnom i Zapadnom
Njemačkom pri čemu oni postaju ‘kraljevi ceste’, dok je “Američki prijatelj”
Dennis Hopper koji u svijet kriminala uvodi i nedavno oboljelog izrađivača
okvira za slike Jonathana. Priču o producentu kojem nedostaju financije donosi
film „Stanje stvari“ u kojem možemo vidjeti odraz Wendersovog života, a
stvaranjem filma bavi se i posljednji film iz ciklusa, „Lisabonska priča“.

Program
se provodi u suradnji s Kinom Tuškanac i Goethe-Institutom.

Svoje
mjesto možete rezervirati putem telefona (051/323 261) ili e-pošte (ulaznice@art-kino.org) svakim danom od 16 do 20 sati, ili ih kupiti online
putem platforme ulaznice.hr.

Ulaz
je slobodan za članove Filmskog kluba.