A počelo je kao da su se jedriličari pitali kako će
uopće stići do cilja u Porto Montenegru. Start u Rijeci ponudio je dašak vjetra
koji u šali jedriličari znaju reći da je zbog toga što zrak stoji, a zemlja se
vrti oko svoje osi. Glavna ideja bila je svima kako napustiti Kvarner i domoći se
povoljnog vjetra kod Krka i Raba. Prognoza je nudila jači vjetar u drugom
dijelu kursa, ali i najavljivala upozorenje za udare bure i do 70 čvorova. Kako
je vjetar jačao jedrilice su se našle u problemima. Dva trimarana Lazy i Silver
Chiller ostali su bez jarbola, srećom bez ozljeda
članova posade, dok je Teuta s irskom posadom zbog zaplitanja spinakera oko
pramčanog leta morala odustati i skloniti se u Rogoznicu. Pri jakim udarima
bure i Jonathan RR sa slovenkom posadom se dva puta vezao u sigurnoj luci, ali je
ipak nastavio i uspio završiti drugu etapu.
U borbi za vrh Esimit Europa 2 je očekivano, kao najbrža jedrilica ne
regati, bio ispred svih što mu je omogućilo da cijeli kurs jedri ispred oluja
i nevera, ali s nešto slabijim vjetrom te je liniju cilja ispred Porto
Montenegra presjekao nakon 38:24:08 sati, pa će vjerojatno ponovno druge godine
morati pokušati oboriti prošlogodišnji rekord mađarskog Wild Joea od 28:41:06
sati. Posade WIld Joa i Dubrovnika prošle su vjerojatno jednu od najtežih
situacija u jedriličarskim karijerama. Obje su jedrilice pred sam kraj prve
etape ušle u iznenadne nalete bure olujne snage. U vremenu od skoro 15 minuta
posade nisu mogle kontrolirati jedrilicu a bura ih je nosila prema obali.
Prisebnošću posade uz pravilno korištenje sigurnosne opreme koja je striktno
bila pregledavana prije starta izbjegnute su ozljede posade, ali uz oštećenja
jedara i opreme obje su jedrilice morale odustati od prve etape.
Gotovo sve jedrilice po povratku u marinu
prepričavale su doživljaje burne noći, ali najviše razloga za slavlje ima posada Damaca s Berislavom
Vranićem iz kostrenskog Galeba. Nakon 51:02:05 sati pobijedili su po
korigiranom vremenu s 2 minute i 11 sekundi prednosti ispred Cuba
Libre s litavskom posadom te zaslužili čestitke svih sudionika regate. Na
trećem mjestu je austrijska Hidra potpomognuta većinom hrvatskih članova
posade. Posebnu nagradu zaslužio je jedini višetrupac koji je ostao u regati. Njemački
High Q1 s kormilarom Hansom Nagelom sa svojim sinom u posadi prošao je sve
nevere na kursu i jedrio sve do isteka vremenskog ograničenja od 72 sati nakon
signala starta.
Start 2. etape iz Tivta za Rijeku predviđen je u
12:00 u četvrtak, 25.09. a dan prije jedri se i promotivna regate 1000 otoka +
2 u prekrasnom zaljevu Boke Kotorske
Podijeli na društvenim mrežama