Pozdravljajući
goste iz Mađarske gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel kazao je da riječka Luka
prolazi kroz neprekidan proces modernizacije i to u velikoj mjeri u sklopu
Rijeka Gateway projekta financiranog zajmom Svjetske banke. “Republika
Hrvatska i Grad Rijeka izgradili su moderne autoceste i neprekidno ulažu u
željezničku infrastrukturu kako bi se olakšali transportni tokovi. Ovaj proces
sigurno nije dovoljno dinamičan, posebno u pogledu željeznice, ali to je uvjet
bez kojega se ne može, tako da će željeznica prema Mađarskoj uskoro biti u
potpunosti modernizirana”, kazao je Obersnel dodavši kako je u ovo vrijeme
ograničenih proračuna u dugoročnom planiranju razvoja infrastrukture fokus
potrebno preusmjeriti na poboljšanje postojećeg i izgradnju samo najvitalnijih
dijelova, kako bi se ostvarili najbolji rezultati cjelokupnog razvoja. Zbog
toga hrvatska Vlada, naglasio je gradonačelnik Obersnel, u izgradnju i
rekonstrukciju željeznice od Rijeke do mađarske granice planira uložiti više od
3 milijarde eura. Gradonačelnik je posebno istaknuo kako je Mađarska jedan od
najvažnijih tržišta za riječku Luku- i u prošlosti i u budućnosti.
Predsjednik
Uprave Luke Vedran Devčić iznio je podatak da je 52% tranzitnog tereta u
generalnom teretu riječke Luke mađarski promet, što dovoljno govori o tome
koliko je Mađarska važan poslovni partner. Devčić je istaknuo da je cilj taj
postotak postići i u kontejnerskom prometu sa Mađarskom.
International
Container Terminal Services (ICTSI) upravlja sa 27 kontejnerskih terminala u 18
zemalja diljem svijeta, a AGCD kao dio te korporacije posluje i pruža usluge u
pomorskom pretovaru i skladištenju kontejnera na području terminala na
Brajdici, sukladno ugovoru o koncesiji u razdoblju do 2041. godine. Lučka
uprava kao investitor, koristeći sredstva Svjetske banke u sklopu Rijeka
Gateway Projekta, dovršava izgradnju nove obale na Brajdici i pripadajućeg
kontejnerskog skladišnog prostora. Sa već dovršenim ulazno- izlaznim punktom i
skladišnim prostorom za frigo kontejnere novoizgrađeni dio terminala bitno će
povećati kapacitet terminala te omogućiti prihvat bez ograničenja i najvećih
brodova koji prometuju u lukama sjevernog Jadrana.
Među
ostalim rečeno je i da se u svibnju ove godine, po završetku izgradnje nove
obale i primopredaje, očekuje isporuka nove terminalske opreme za pretovar
kontejnera. Riječ je o dvije nove obalne kontejnerske dizalice, šest
kontejnerskih mostova za manipulaciju kontejnerima na skladišnom prostoru te
dva kontejnerska mosta za operacije kontejnerima na željeznici. Ukupna
vrijednost ove investicije premašuje 23 milijuna eura i zajedno sa ulaganjima u
infrastrukturu stvaraju uvjete za pozitivni iskorak u razvoju kontejnerskog
terminala i povećanju prometa na riječkom prometnom pravcu u cjelini.
O
riječkom prometnom pravcu i značaju Luke Rijeka govorili su i ravnatelj Lučke
uprave Vlado Mezak, predstavnik Carine Andrej Franulović i Phillip Marsham iz
AGCT-a.
Podijeli na društvenim mrežama