Uz intendanta Marina Blaževića i ravnatelja Opere HNK Ivana pl. Zajca Filipa Faka, novu koncertnu sezonu najavili su i šef-dirigent Riječkog simfonijskog orkestra maestro Valentin Egel, proslavljena sopranistica, počasna članica riječke Opere Maida Hundeling, tenor Jan Vacík, kao i gradonačelnik Rijeke Marko Filipović i Tamara Karagity, direktorica Korporativnih komunikacija i marketinga Ine – Industrije nafte d.d., generalnog pokrovitelja Riječkog simfonijskog orkestra.
Gradonačelnik Filipović zahvalio je Ini na strateškoj podršci riječkom kazalištu i prepoznavanju važnosti kulture i u pandemijskim vremenima, a intendantu i članovima Riječkog simfonijskog orkestra na izrazito kvalitetno osmišljenom koncertnom programu.
„Nadam se da će se publika u što većem broju vratiti u kazalište, naravno koliko to epidemiološki uvjeti budu dozvoljavali. Koncertna sezona nudi deset vrhunskih izvedbi, kako gostovanja tako i novih suradnji. Drago mi je da naše kazalište ostaje otvoreno i slobodno kazalište, kako smo se i dičili prethodnih godina, posebice u 2020. godini, kada je Rijeka bila Europska prijestolnica kulture“, kazao je gradonačelnik Filipović.
Tamara Karagity, direktorica Korporativnih komunikacija i marketinga Ine – Industrije nafte d.d., istaknula je kako je Ini izuzetno važna podrška zajednice u kojoj djeluju i u kojoj provode jednu od najvećih investicija u povijesti tvrtke. Cijelu koncertnu sezonu pratit će i danas premijerno izveden spot koji su članovi Riječkog simfonijskog orkestra snimili u Ininoj rafineriji nafte u Rijeci. Riječ je o spotu autorice Fanni Tutek Hajnal koji se temelji na ideji Rijeke kao grada kulture i industrije te promovira njihovu suradnju.
Sezonu otvara njemačka sopranistica Maida Hundeling
Koncertna sezona započinje u subotu, 2. listopada, a otvara je fenomenalna njemačka sopranistica Maida Hundeling, koju je riječka publika upoznala i slavila kao Elektru, Izoldu, Aidu i Toscu. Počasna članica riječke Opere riječku publiku će impresionirati izvedbama kao Brunhilda, Saloma, Turandot i Jenufa, uz Riječki simfonijski orkestar kojim će ravnati šef dirigent Valentin Egel.
Maida Hundeling je istaknula koliko se raduje koncertu kojem je tema ljubav, i to različiti aspekti ljubavi. “Iako je program iznimno zahtjevan i za mene i za orkestar, moram citirati našeg prijatelja Villea Matvejeffa koji je rekao: Zašto raditi nešto manje impresivno, ako imamo snage za nove početke, za nova rođenja…”
U listopadu će u suradnji s Riječkim opernim zborom i Zborom Hrvatske radiotelevizije, simfonijski orkestar pod ravnanjem glavnog gostujućeg dirigenta u ovoj sezoni Philippa von Steinaeckera izvesti Verdijev Requiem. U siječnju će se suradnji pridružiti i Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije te izvesti Mahlerovu Drugu simfoniju – „Uskrsnuće“. Von Steinaecker ravnat će i koncertom u travnju, kada će Riječki simfonijski orkestar u suradnji s Riječkim opernim zborom izvesti „Bachovu po Mateju“.
U prosincu će violinist Anton Kyrylov, dugogodišnji koncertni majstor Riječkog simfonijskog orkestra, izvesti svoj prvi solistički koncert. Pod ravnanjem dirigenta Egela izvest će djela Beethovena, Brucha i Čajkovskog. Solistički koncert će u veljači održati i violinist Niklas Liepe, koji pod dirigentskom palicom Egela izvodi djela ruskih skladatelja Ljadova, Prokofjeva i Rahmanjinova. Solistički koncert na električnoj bas-gitari s djelima Sibeliusa i Lutosławskog te vlastitim djelima pod ravnanjem Ville Matvejeffa izvest će Lauri Porra.
Za grand finale solo koncert prvog violončela Berlinske filharmonije
Novogodišnji koncert pod nazivom „1001 noć“ donosi program u kojem će se pod ravnanjem dirigenta Egela ispreplitati bajkoviti elementi sa standardnim novogodišnjim programom – valcerima, polkama i marševima. Egel će dirigirati i na svibanjskim koncertom na čijem su programu djela Brahmsa i Haydna.
Grand finale koncertne sezone predstavlja solo koncert Bruna Delepelaira, prvog violončelista Berlinske filharmonije, jednog od najboljih orkestara na svijetu. Pod ravnanjem Egela, Delepelair će izvesti djela Mahlera i Elgara, ali i praizvesti vlastito djelo.
Maestro Valentin Egel pozvao je publiku da se uvjeri kako će se nakon koncerata kući vraćati s mišlju: “Da, zbog ovakvih se trenutaka osjećamo kao istinska ljudska bića”. Egel je istaknuo dva vrhunca sezone: subotnji nastup iznimne solistice Maide Hundeling, “jednog od najjačih glasova našeg vremena” te umjetnice divne osobnosti; i iznimnu čast što je vrhunski svjetski glazbenik, Bruno Delepelaire, svoje novo djelo napisao upravo inspiriran Rijekom.
Podijeli na društvenim mrežama