Riječ je o nagradi koju je Grad Rijeka ustanovio 2020. godine s ciljem posebne valorizacije individualnog doprinosa odgoju i obrazovanju odgojno-obrazovnih radnika iz riječkih predškolskih i osnovnoškolskih ustanova, a koji je ostvaren u prethodne tri pedagoške, odnosno školske godine.
Svečana dodjela nagrada održana je u prostoru Dječje kuće, a nagrade su uručili riječki gradonačelnik Marko Filipović, zamjenica gradonačelnika Sandra Krpan i pročelnica Odjela za odgoj i obrazovanje Grada Rijeka Sanda Sušanj.
Nagrada za svakodnevni predan rad s djecom i učenicima
Cilj nagrade je istaknuti neprocjenjivu ulogu proaktivnih, inovativnih i predanih odgojno-obrazovnih radnika u procesu prepoznavanja i razvoja potencijala sve djece, u izgradnji održive i demokratske škole, a time i uspješne i sretne zajednice. Nagradom „AmbasadoRi odgoja i obrazovanja“ Grad Rijeka želi istaknuti i nagraditi odgojitelje, učitelje, stručne suradnike i ravnatelje koji svakodnevno predano rade s djecom i učenicima na razvijanju kompetencija nužnih za sretan i uspješan život u odrasloj dobi.
Gradonačelnik Marko Filipović čestitao je dobitnicama nagrada istaknuvši kako su odgoj i obrazovanje temelj svakog društva. „Dodjela ove nagrade prilika je da se kao zajednica zahvalimo djelatnicima odgojno-obrazovnih ustanova na svemu što čine u radu s našim najmlađim sugrađanima“, rekao je Filipović i dodao kako Grad Rijeka sustavno ulaže u programe i projekte odgoja i obrazovanja spomenuvši samo neke od projekata poput Građanskog odgoja i obrazovanja, Rinkluzije – riječkog modela podrške učenicima s teškoćama, sportskog programa Ri Move i programa Moja Rijeka u sklopu kojeg učenici osnovnih škola uče o riječkoj povijesti.
Filipović: Nastavit ćemo se fokusirati na razvoj odgoja i obrazovanja
„Još veći fokus na razvoj odgoja i obrazovanja, barem u onom kontekstu u kojem kao jedinica lokalne samouprave možemo djelovati nastavit će se i u budućnosti, ne samo u infrastrukturnom već i u programskom smislu. Da smo krenuli tih smjerom pokazali smo i kada smo tijekom prošle godine pronašli način za naknadno upisivanje gotovo stotinu djece u jasličke programe naših predškolskih ustanova. Također smo, temeljem rezultata istraživanja riječke udruge Pariter o menstrualnom siromaštvu prepoznali potrebu za uvođenjem besplatnih menstrualnih higijenskih potrepština u osnovne škole, a u planu je i uvođenje programa zdravstvenog odgoja u osnovne škole“, rekao je Filipović koji je dobitnicama nagrade zahvalio na entuzijazmu koji svakodnevno ulažu prilikom rada s djecom.
Dodjeli nagrada prisustvovali su i članovi Povjerenstva za stručno vrednovanje i bodovanje podnesenih prijedloga čija je članica Lidija Vujičić istaknula kako je Povjerenstvo imalo težak zadatak odabrati dobitnike nagrade, ali kako je ujedno bilo i zadovoljstvo odabrati najuspješnije kolegice koje svojim radom doprinose dječjoj dobrobiti.
Dobitnice su se zahvalile na dodijeljenoj nagradi i priznanju za svoj rad. „Velika mi je čast primiti ovu nagradu i biti ambasadorica odgoja i obrazovanja“, istaknula je Josipa Kuretić iz Dječjeg vrtića Rijeka, dok je Ana Marinić iz Osnovne škole Podmurvice istaknula kako su joj njezini učenici svakodnevna inspiracija, a radno okruženje poticajno zahvaljujući cijelom kolektivu na čelu s ravnateljicom škole. Bojana Marin iz Osnovne škole Eugen Kumičić zahvalila je između ostalog i Gradu Rijeci što su osmislili ovu nagradu kojom se odaje priznanje djelatnicima u odgojno-obrazovnim ustanovama.
Nagrada „AmbasadoRi odgoja o obrazovanja“ osim u pisanom obliku dodjeljuje se i u novčanom iznosu od 7.000 kuna.
Stručno vrednovanje i bodovanje pristiglih prijedloga izvršilo je stručno povjerenstvo koje su činili Lana Golob, dr. sc. Ivan Cerovac, dr. sc. Vesna Kovač, dr. sc. Jasna Krstović i dr. sc. Lidija Vujičić.
U prigodnom programu dodjele nagrada nastupili su učenici Glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova Rijeka, Nicol Sinožić i Eugen Kvaternik pod mentorstvom prof. Nene Atanaskovića i prof. Josipa Nemeta.
O nagrađenima:
Josipa Kuretić
Josipa Kuretić, s ostvarenih tri godine radnog staža u Dječjem vrtiću Rijeka, zaposlena je kao stručna suradnica psihologinja. Osim primarne djelatnosti, tijekom protekle tri pedagoške godine aktivno je radila na osmišljavanju i provođenju radionica za odgojitelje, poticala refleksiju i samorefleksiju odgojitelja te znatno doprinijela unaprjeđenju kulture vrtića. Pored navedenoga, kontinuiranim aktivnostima i inicijativom usmjerena je na vještine stvaranja kvalitetnog i poticajnog prostorno materijalnog, socijalnog i društvenog okruženja koje podržava cjelovit razvoj djeteta. Uz vođenje psihološkog savjetovališta za roditelje, na brojne inovativne načine gradi partnerski odnos s roditeljima djece koja pohađaju ustanovu. Također, pokrenula je brojne suradnje sa zajednicom, obogativši tako odgojno-obrazovni proces ustanove. Redovito se stručno usavršava stječući kompetencije kojima unaprjeđuje svoj svakodnevni odgojno-obrazovni rad te ih rado dijeli s kolegicama i kolegama.
Bojana Marin
Bojana Marin, s ostvarenih 35 godina radnog staža u Osnovnoj školi Eugen Kumičić, radi kao stručna suradnica pedagoginja. Svojim kompetencijama, trudom i iznimnim ulaganjem kontinuirano doprinosi unaprjeđenju razvoja kvalitete rada u školi te psihosocijalnom razvoju učenika. U protekle tri školske godine uvela je brojne promjene i inovacije. Djelovala je kao koordinatorica Tima za kvalitetu, poticala timski rad, aktivno slušanje, pravo na različitost i međusobnu podršku kolektiva. Provodila je brojne aktivnosti savjetovanja i osnaživanja roditelja, kao i otvaranja škole prema zajednici s ciljem jačanja otvorenosti i uključivosti. Surađivala je s čitavim nizom ustanova, udruga i organizacija uvodeći teme prevencije, tolerancije, ravnopravnosti i prihvaćanja kao temeljne vrijednosti škole. Redovito se stručno usavršava te stječe nove spoznaje i inovativne načine podučavanja koje rado dijeli s kolegicama i kolegama.
Ana Marinić
Ana Marinić radi kao učiteljica geografije u Osnovnoj školi Podmurvice s ostvarenih 15 godina radnog staža u toj ustanovi. Uz redovnu nastavu, u protekle tri školske godine aktivno je sudjelovala u planiranju, pisanju i koordinaciji brojnih EU i školskih projekata te je članica školskog tima kojoj je Erasmus uručio svoju akreditaciju, kao i tima zaslužnoga za dobivanje statusa europskoga Talent Pointa. Redovito inicira brojne aktivnosti usmjerene na povezivanje škole i lokalne zajednice te pozicionira školu kao točku poboljšanja odnosa u zajednici. Utječe na razvoj kreativnog i kritičkog mišljenja učenika, razvoj volonterstva te podizanje svjesnosti bogatstva različitosti. Koristeći inovativne metode unapređuje kvalitetu rada s darovitim učenicima škole. Redovito se stručno usavršava te stječe nove spoznaje i inovativne načine podučavanja koje rado dijeli s kolegicama i kolegama.
Podijeli na društvenim mrežama