Dunja Vejzović

Svojim nastupima oduševljavala je
publiku najpoznatijih opernih kuća, od Metropolitana, Bečke državne opere i
Pariške opere do milanske Scale, a tijekom karijere ostvarila je dugogodišnju i
plodonosnu suradnju sa slavnim maestrom Herbertom von Karajanom. Jedinstvena
scenska izražajnost, snažna osobnost te iznimna ljepota i preciznost njenog
glasa opčinila je i nekolicinu svjetski glasovitih redatelja poput Roberta
Wilsona, Jurija Ljubimova ili Liliane Cavani. Nakon velikih zajedničkih
projekata Robert Wilson, suvremeni kazališni mag, zapisao je:”Antigona je
moja mitska junakinja. Moja junakinja iz života je Dunja Vejzović.”

Nakon
dugogodišnje stanke, Dunja Vejzović vraća se na hrvatsku opernu scenu 13.
ožujka u Rijeci, premijernom izvedbom dvostruke operne predstave, u režiji njenog supruga Christiana Romanowskog,
a koja će pred riječku publiku  donijeti
uprizorenja djela dvaju skladatelja koji su ostavili snažan trag u glazbi
dvadesetog stoljeća –  Igora Stravinskog
i Milka Kelemena.

Upravo će u prvom dijelu, naslovljenim InferNO,
Dunja Vejzović, debitirajući na opernoj sceni HNK Ivana pl. Zajca, scenski izvesti
četiri skladbe Milka Kelemena za glas solo, nastale prema Danteovim, Heineovim
i Arrabalovim pjesmama: Aria, Inferno di
Dante  (Danteov Pakao), Das Lied der Marketenderin
(Pjesma živežarice) te  Die sieben Plagen (Sedam pošasti).

Podsjetimo, skladbu Marketenderin za mezzosopran solo na
stihove Heinricha Heinea što ju je Milko Kelemen posvetio upravo njoj, primadona
Vejzović izvela je prošle godine u okviru proslave 90. rođendana Milka Kelemena, velikana hrvatske suvremene glazbe i osnivača Muzičkog biennala Zagreb.

O pjesmi što progovara o ženi koja
na ratištu prati vojnike i p(r)odajući im svoje svoje tijelo predstavlja njihov
jedini preostali kontakt s ljudskim i ljudskošću, Dunja Vejzović kaže: „Ovaj Kelemenov komad dogodio se u pravo
vrijeme i na pravom mjestu te mi dao priliku da u deset minuta koliko traje,
budem ta žena usred ratišta, okružena ranjenim vojnicima. Da, barem tih deset
minuta, kad već ne mogu ništa drugo, biti u iluziji da nešto mogu dati
nevinima. Pardon, ne “NEŠTO”,
nego žena koja u toj situaciji daje “SVE”!

Osim režije, Christian Romanowski potpisuje scenografiju, video i svjetlo,
a Dunja Vejzović nastupit će u kostimima što ih je prema njenoj vlastitoj ideji
osmislila Dženisa Pecotić.

Drugi dio ove operne
večeri donosi riječku praizvedbi opere-oratorija “Oedipus Rex” Igora
Stravinskog. Pod
ravnanjem finskog dirigenta, maestra Villea Matvejeffa, koji od svog prvog
nastupa u studenome oduševljava riječku publiku i kritiku, uz orkestar Opere
riječkog HNK-a, nastupit će solisti Nataša Jović Trivić u alternaciji s Ivanom
Srbljan, Giorgio Surian, Marko Fortunato, Sebastjan Podbregar, Slavko Sekulić,
Dario Bercich te dramska glumica Andreja Blagojević kao Pripovjedačica.