Zoran Šprajc - zanimljiv, fin, ljudi jednostavno vole njegove dosjetke ili odmjerene komentare

Hrvatski dnevni portal KIGO.hr i „PAVELA“ odnosi s javnošću,
napravili su dvotjedno istraživanje kod građana Hrvatske na temu
povjerenja vijestima nacionalnih i lokalnih kuća.

Pitanje je bilo jednostavno te je glasilo :

Kojim vijestima najviše vjerujete?

– Vijestima HRTa

– Vijestima NOVA TV

– Vijestima RTLa

– Vijestima lokalnih televizija

Uz navedeno pitanje slijedilo je i objašnjenje pitanja :

U ovo turbulentno vrijeme vrlo je važno biti informiran,
čisto i bez senzacija. Upravo zbog svega navedenoga, vaše mišljenje o
tome kome najviše vjerujete u televizijskom prostoru, neizmjerno je
važno

Svakodnevno smo svjedoci samohvaljenja pojedinih TV kuća, kako su
upravo oni najgledaniji, najobjektivniji, i kako im se najviše vjeruje.

Građani su već odavno počeli negodovati jer se središnje informativne
emisije pretvaraju u crne kronike i upravo zbog toga, mnogi su počeli
izbjegavati vijesti na različitim TV kućama.

Kako biste upravo vi dragi gledatelji, uspjeli nagraditi najbolji
informativni program, po naravno vašem mišljenju, glasujte anonimno na
naslovnici našeg dnevnog portala KIGO.hr.

U anketi je sudjelovalo 2453 ispitanika iz cijele Hrvatske, a rezultati su ovakvi :

  1. HRT                      68 %
  2. NOVA TV                19 %
  3. RTL                         6%
  4. Lokalne TV kuće       5%

Spomenuli smo već američki i europski tip novinarstva. RTL, a posebno
 NOVA TV su se više usredotočili na američki tip novinarstva  gdje sve
mora biti brzo, senzacionalističko. Kamere se uglavnom nalaze na
najincidentnijim mjestima, a ljudske sudbine se moraju prikazati vrlo
upečatljivo tako da emotivni aspekt kod gledatelja mora odigrati
presudnu ulogu. Informacija je u drugom planu!

Zbog ovakvih vijesti, ljudi su počeli gasiti svoje televizore.
Najveći je problem što su nakon takvih informativnih emisija bili više
zastrašeni nego informirani.

HRT se odlučio za mirniji pristup. Cilj HTVovih novinara je
informiranje građana a ne izazivanje senzacija i zastrašivanja
gledatelja. Mnogi su ih zbog tog pristupa etiketirali kao staromodne, no
HTV je dokazao da mu se najviše vjeruje.

Jedna vijest na HRTu se doista provjeri puno puta i svaka vijest
prolazi kroz ruke fonetičara, lektora, urednika, daktilografa, tako da
je mogućnost da se pojavi neispravna vijest u eteru doista mala.

HTV ne koristi često izraze koje bi uznemiravale građane, ali uvijek
uspije na smireniji način reći sve o događanju kroz prizmu informacije.
Na HRTu ima i „lijevih“ i „desnih“ novinara, novinara različitih
vjeroispovijesti, novinara koje baš briga za politiku ili vjeru, ali sve
to skupa se ne odražava  u temama   kroz vijesti na HRTu.

Ovom svojevrsnom nagradom HRT vijestima, građani su pokazali da im je
već odavno dosta senzacija, i da opet žele naći svoj mir, ali jednako
tako i da žele biti informirani.

Ovih 68% građana, HRTu je dalo povjerenje, a ostalima je pokazalo da
se i uz staloženost može biti zanimljiv, informativan i koristan.

Hrvatska je ipak u Europi i još k tome i na mediteranu.  Ne hranimo
se američki, nemamo kuće ko amerikanci, ne vozimo velike automobile
poput amerikanaca, imamo drugačiju povijest, jezik pravosudni postupak,
nemamo kulturu nošenja naoružanja. Hrvatska i mediteran su u mnogim
segmentima posve drugačiji od Amerike, pa je samim tim i sasvim jasno da
američki tip novinarstva u Hrvatskoj doista nema dugoročnu prođu.

 

Izvor: Kigo.hr