Anamarija Knego i Giorgio Surian / Foto HNK Ivana pl. Zajca
Intenzivnu kolektivnu igru, punu komičnog naboja i duhovitih
zapleta, cijelog opernog ansambla predvodi, naravno, nacionalni prvak Giorgio
Surian u naslovnoj ulozi. Slavnog Shakespeareova lika, osebujnog osiromašenog
plemića i ostarjelog zavodnika Sir Johna Falstaffa, Surian je s velikim
uspjehom igrao više puta tijekom svoje bogate i blistave međunarodne karijere.
„Falstaff je svjestan kako više nije
mlad, ali i dalje ima muški poriv ostati zauvijek mladim zbog žena. Poduzima
sve ne bi li se na brzinu domogao novca, a nije mu zapravo ni do ljubavi.
Upravo zato je zabavan i smiješan. Iako svjestan, čim popije čašu vina, izgubi
se u fantaziji da je lijep, još uvijek poželjan, da je frajer“, kaže Surian o
Falstaffu.
Četverolist „veselih žena windsorskih“ čine sjajne pjevačice
i sjajne komičarke Anamarija Knego (u alternaciji s Ingrid Haller) kao Alice
Ford, Vanja Zelčić kao Nanetta, Ivana Srbljan kao Mrs Quickly te Biljana Kovač
kao Meg Page.
Iako naslovljene imenima muških likova, sve tri opere
riječke Trilogije, podsjetimo, posveta su ženskom rodu. Marin Blažević navodi:
„Četiri žene windsorske nemoguće je svesti na simboličke figure ili dramaturške
funkcije jer su uspostavljene kao kompleksne osobe koje svojim karakterima
oblikuju i usmjeravaju dramske situacije. Njihovi su principi ironija i
invencija, otpor i solidarnost. One su žene koje upravljaju svojim pravima.
Usprkos svima koji im to pravo osporavaju.“
U ostalim ulogama, uz orkestar i zbor riječke Opere,
nastupit će Robert Kolar, Aljaž Farasin, Sergej Kiselev, Marko Fortunato i
Dario Bercich.
Dramaturgu-redatelju Marinu Blaževiću, koreografkinji Selmi
Banich, kostimografkinji Sandri Dekanić te oblikovatelju svjetla Daliboru
Fugošiću, stalnim članovima autorske ekipe svih opera Trilogije, ovoga puta
pridružuje se scenograf Dalibor Laginja.
„Falstaff“ je nastao prema motivima Shakespeareove komedije
„Vesele žene windsorske” i scenama dvodijelne povijesne drame „Henrik IV”, a
zajednički rad Verdija i libretista
Arriga Boita na ovoj je operi trajao
gotovo tri i pol godine. Boito je tada kazao: „Završit ćemo moćnim
praskom smijeha – to će zapanjiti svijet!”.
Iako je Verdiju tada bilo 79 godina, „Falstaff” pršti
svježinom i originalnošću, duhovitim dosjetkama i humorom, a s dubokim uvidom u
ljudsku prirodu i profinjenim osjećajem za dramu.
Ova je opera nedvojbeno jedan od vrhunaca talijanske operne
literature, glazbeno-scensko remek-djelo koje su posebno cijenili najveći
dirigenti 20. stoljeća, poput Toscaninija, Karajana i Soltija.
Podijeli na društvenim mrežama