Od broda kakav je stigao u brodogradilište Kraljevica, „Galeb“ je sada jedva prepoznatljiv jer je njegovu sivu boju zamijenila temeljna, crvena boja, a sve dotrajalo i oštećeno u potpunosti je uklonjeno.

Radnici Dalmonta, tvrtke koja je odabrana za njegovu obnovu, rade punom parom na transformaciji „Galeba“ u brod-muzej, svakim danom mu sve više vraćajući nekadašnji izgled.

Obnova „Galeba“ započela je u 2019. godini, a po završetku njegove rekonstrukcije i opremanja brod će na 5.565 m² imati kulturnu namjenu za stalni muzejski postav, povremene izložbe, kino i kreativne radionice te komercijalne sadržaje – hostel, bar/restoran i suvenirnicu.

Obnova broda Galeb i obnova Palače šećera dio su EU projekta „Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine“. Ovom je projektu za sufinanciranje odobreno 68.9 milijuna kn bespovratnih sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj u okviru Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija”.

Brod će po obnovi funkcionirati u sastavu Muzeja grada Rijeke i ostat će privezan u riječkoj luci, uz Molo longo.

Brod “Galeb” je izgrađen i porinut 1938. u brodogradilištu Ansaldo, u Genovi u Italiji, i prvotno mu je ime bilo “Ramb III” i funkcionirao je kao transportni brod. Bio jedan od ključnih detalja jugoslavenske socijalističke ikonografije. Povijesna važnost broda proteže se i u međunarodne okvire, jer je upravo na njegovoj palubi začet Pokret nesvrstanih, a zahvaljujući diplomatskim aktivnostima jugoslavenskog predsjednika Josipa Broza Tita, na “Galebu” je gostovala svjetska politička elita tog vremena, ali i brojne druge slavne osobe.

Brod “Galeb” je temeljem rješenja Uprave za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture Republike Hrvatske 10. listopada 2006. godine proglašen kulturnim dobrom.