Igor Ružić, izbornik Festivala hrvatske drame 27. Marulićevi dani što će se održati u Splitu od 20. do 28. travnja 2017. između devet je predstava u izvedbi hrvatskih kazališta i koprodukcija hrvatskih i inozemnih kazališta koje će konkurirati za festivalske nagrade, odabrao predstavu „Naše nasilje i vaše nasilje“ Olivera Frljića nastalu u međunarodnoj koprodukciji, što je uz riječki HNK Ivana pl. Zajca čine HAU Hebbel am Ufer iz Berlina (Njemačka) Wiener Festwochena iz Beča (Austrija), Slovensko mladinsko gledališče iz Ljubljane (Slovenija), Kunstfesta iz Weimara (Njemačka), Zürcher Theater Spektakel iz Züricha (Švicarska) i sarajevski Festival MESS (BiH).

Predstava je nastala u međunarodnoj koprodukciji, što je uz riječki HNK Ivana pl. Zajca čine HAU Hebbel am Ufer iz Berlina (Njemačka) Wiener Festwochena iz Beča (Austrija), Slovensko mladinsko gledališče iz Ljubljane (Slovenija), Kunstfesta iz Weimara (Njemačka), Zürcher Theater Spektakel iz Züricha (Švicarska) i sarajevski Festival MESS (BiH).

Predstava  „Naše
nasilje i vaše nasilje“ bit će izvedena u ponedjeljak, 24. travnja u HNK Split
s početkom u 20 sati.

Već 28. i 29. travnja predstava gostuje na KRASS – das
Kultur Crash Festivalu u kultnom Kampnagelu u Hamburgu. Ovogodišnje izdanje
Festivala stavlja nasilje u središte umjetničke analize i rasprave te sagledava
rastuću globalnu agresiju i teror iz što više perspektiva.

Inspirirana kultnim romanom Petera Weissa Estetika otpora,
predstava „Naše nasilje i vaše nasilje“ širom otvorenih očiju promatra Europu
naivno zatečenu izbjegličkom krizom, Europu koja spremno zaboravlja na svoju
kolonijalnu prošlost dok jednako tako spremno i s iskešenim zubima zatvara
granice tisućama onih koji bježe upravo pred posljedicama europske i američke
politike.

Stoga  predstava postavlja neka neugodna
pitanja: Jesmo li svjesni da naše blagostanje ovisi o tisućama mrtvih na
Bliskom Istoku? Kupujemo li savjest svojom deklarativnom solidarnošću? U
trenutku u kojem svjedočimo jednoj od najvećih svjetskih kriza nakon Drugog
svjetskog rata, trebamo li se s ponosom nazivati Europljanima ili se Europe
trebamo sramiti? Jesmo li spremni snositi posljedice europske stoljetne
arogantne dominacije? Oplakujemo li jednako žrtve terorističkih napada u Parizu
i Bruxellesu, kao i onih u Bagdadu?

Prema riječima izbornika Marulićevih dana Igora Ružića, „ovoga
puta Oliver Frljić secira temu koja naizgled nije domaća, iako je toliko
globalna da je nemoguće ne razumjeti je i kao našu. Navodni sraz civilizacija,
čiji su rezultat vjerski ratovi, terorizam, fundamentalizam i redukcija
građanskih sloboda, ova predstava čita iz brehtijanski antikapitalističkog
ključa, a po sličnim principima odustaje i od suptilnije dramske forme.
Međutim, snaga poruke koju nudi nije samo etička, nego se vještim režijskim
domišljajima pretvara u estetiku – estetiku upozorenja i otpora, kako i glasi
naslov romana Petera Weissa kojim je inspiriran ovaj međunarodni projekt.“

Predstava je premijerno izvedena u svibnju 2016. na jednom
od najprestižnijih i najvažnijih europskih kazališnih festivala Wiener
Festwochenu u Beču. Potom je izvođena na turneji po različitim europskim
pozornicama: u Weimaru, Berlinu, Sarajevu, Subotici, Ljubljani, Cluju, Bydgoszczu…

U predstavi igraju članovi glumačkih ansambala riječkog Zajca i Slovenskog
Mladinskog gledališča: Barbara Babačić, Daša Doberšek, Uroš Kaurin, Dean
Krivačić, Jerko Marčić, Nika Mišković, Draga Potočnjak, Matej Recer i Blaž Šef.

Dramaturg predstave je Marin Blažević, scenografiju
potpisuje Igor Pauška, kostimografiju
Sandra Dekanić, oblikovanje svjetla Dalibor Fugošić, a asistentica redatelja je
Barbara Babačić.