Foto: Centar tehničke kulture Rijeka / press
Uvodno je o globalnim građanima
21. stoljeća i njihovom obrazovanju govorila izvanredna profesorica Odsjeka za pedagogiju Filozofskog
fakulteta u Rijeci Bojana Ćulum. Predstavnicima formalnog i neformalnog
obrazovnog sektora predstavila je ideju transformativnog i emancipirajućeg obrazovanja, koje “ima potencijal da stvori učenike koji razumiju
društvene, ekonomske, ekološke, kulturalne i političke sustave koristeći
vještine kritičkog mišljenja te promiču pozitivne i održive interakcije čovjeka
i njegova lokalnog i globalnog okruženja”.
Građanski odgoj i u srednje škole
Predstavljen je riječki model
građanskog odgoja i obrazovanja koji se lani
eksperimentalno provodio u šest riječkih osnovnih škola, a od ove godine
provodit će se uz poduplanu satnicu u 22 riječke
osnovne škole. Lana Golob i Mirela Pašić iz Odjela za odgoj i školstvo Grada
Rijeke govorile su o tome kako je prošla provedba eksperimentalne godine te su
predstavile evaluaciju
provedbe programa koja je pokazala pozitivne promjene u stavovima učenika koji
su ga pohađali. Grad Rijeka potpisao je sporazum s Gradom Siskom i
Primorsko-goranskom županijom o ustupanju svih razvijenih materijala. I ne
namjeravaju tu stati, planiraju izraditi sve potrebno da se model proširi i na srednjoškolsko
obrazovanje.
Dok neki čekaju kurikularnu
reformu, drugi ju aktivno zagovaraju. Među njima je i Centar za mirovne studije, čija je predstavnica Lana Jurman govorila o njihovim perspektivama
na obrazovanje za globalno građanstvo, te načinima na koje se oni njima bave
kroz formalno, neformalno i informalno obrazovanje. Predstavila je mirovne
studije koje je upravo upisala njihova 20. generacija, treninge koje provode za
školske profesore, didaktičke materijale koje razvijaju (P.S.
– Pokreni solidarnost! Ideje za nastavu građanskog odgoja i obrazovanja) te
inicijativa poput zadruge Okus doma ili
slikovnice “Šarene priče”.
Održivi način života
Diana Kovačić, iz opatijske
udruge Žmergo, predstavila je međunarodni trogodišnji projekt „EaThink – Jedi lokalno, misli globalno“
koji je u svojim aktivnostima od 2015. do 2017. godine, koje podrazumijevaju
izgradnju školskih vrtova, volonterskih akcija, akcija osvještavanja i naravno
edukaciju o održivim načinima života, uključio 7 400 učenika, 5 300 roditelja te 900 učitelja, nastavnika i
profesora. Pozamašne brojke omogućile su da se projekt u manjem obujmu i pod
novim nazivom „Tanjur pun dobrote“ nastavi provoditi i dalje na nacionalnoj
razini. Podršku mu je pružilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a u tijeku
je video natječaj za učenike na
temu hrane.
Na kraju događanja predstavljen je
Brights
kombinirani tečaj za koji se do 18. veljače mogu predbilježiti svi oni koji
bi se u radu s mladima željeli baviti obrazovanjem za globalno građanstvo kroz
upotrebu metodologije digitalnog pripovijedanja. Radi se o metodologiji koja iskorištava
digitalne alate koje današnje generacije mladih koriste intuitivno, te ih
potiče da podjele svoje priče o izazovima s kojima se susreću putem danas
sveprisutnih online platformi. Prva faza tečaja odvija se u online okruženju, a
starta već od 5. ožujka.
CTK Rijeka organizirao je ovo
događanje u sklopu europskog projekta Brights
– Boosting Global Citizenship Education through Digital Storytelling (Jačanje obrazovanja za globalno građanstvo digitalnim pripovijedanjem) koji se
provodi u partnerstvu s još šest organizacija iz Belgije, Grčke i Italije.
Projekt financijski podupire Europska komisija kroz program Erasmus+.
Podijeli na društvenim mrežama