Najplodniji skladatelj baroknog glazbenog razdoblja u
Italiji Antonio Vivaldi „Gloriu“ i „Magnificat“ napisao je za Ospedale della
Pietá, venecijansko žensko sirotište, u kojem su štićenice stjecale temeljito
obrazovanje, a naročito izvrsnu glazbenu naobrazbu. Vivaldi je prvo bio
postavljen za učitelja violine, a ubrzo je počeo skladati za orkestar i ravnati
izvedbama vlastitih djela. Ospedale della Pietá je pod njegovim vodstvom stekla
veliki ugled, a orkestar se, zahvaljujući njemu, ubrajao se među najbolje
europske ansamble.

„Gloria“ i „Magnificat“, dva najpoznatija sakralna djela Antonia Vivaldija, u srijedu, 19. travnja,  u 20 sati, izvest će orkestar, zbor i solisti Opere HNK Ivana pl. Zajca, pod vodstvom dirigentice i zborovoditeljice Nicolette Olivieri. U uskrsno vrijeme, dva najljepša Vivaldijeva duhovna djela svečano će zazvučati u svojoj baroknoj raskoši. Uz orkestar i zbor riječke Opere, solistički će nastupiti sopranistice Ingrid Haller i Ljubov Košmerl Judčenko, mezzosopranistica Ivanica Vunić i tenor Christian Surian. „Gloria“ za sole, zbor i orkestar u D-duru nesumnjivo je
najpoznatije i najpopularnije Vivaldijevo zborsko i uopće sakralno djelo.
Uključuje tri ženska solistička glasa, što svjedoči da ju je pisao za
djevojački zbor. Vivaldijevo grandiozno, barokno raskošno djelo, vodi nas kroz
niz kontrastnih stavaka, polifonih svečanih zborskih dijelova, profinjenih
solističkih arija poput sopranske “Domine Deus”, ili altovske “Domine Deus,
Agnus Dei”, radošću ispunjenih solističkih brojeva poput dueta dvaju soprana
“Laudamus” ili altovske arije “Qui sedes ad dexteram Patris”, a djelo završava
finalnim slavljem u izvedbi zbora.

I Vivaldijev „Magnificat“ ulazi u red njegovih najpoznatijih
djela te predstavlja jedan od najljepših primjera barokne sakralne glazbe. Još
za vrijeme njegova života, priskrbilo mu je veliki ugled, a prepisivalo se i
pjevalo diljem Europe. Od četiri poznate verzije napisane rukom ovog
venecijanskog skladatelja, prva je pisana isključivo za ženske glasove, glasove
njegovih tadašnjih učenica. Danas se uglavnom izvodi verzija što ju je Vivaldi
preradio desetak godina kasnije, za tri solo glasa (sopran, alt, tenor),
naizmjeničnih brzih i sporih sekvenci, zborova i solističkih dijelova. Latinskih
stihova preuzetih iz Evanđenja po Luki, strukturu djela čine šest zborova i tri
solističke arije. Riječ je o pjesmi hvale Djevice Marije, veličanstvenoj i
punoj lirizma što, s druge strane, odiše pravom unutarnjom dramskom napetošću.
Magnificat je prva riječ duboke i dirljive Marijine molitve (Magnificat anima
mea Dominum / Veliča duša moja Gospodina) zahvale i nade.