Uz potpisivanje ugovora održana je i prezentacija robota
„Fleming“, nazvanog po izumitelju penicilina, djelo pobjedničkog tima
vikend-škole poduzetništva Robot Factory održane u svibnju, u dvorcu Stara Sušica.
Članovi pobjedničkog tima: Petar Dušević
i Pavel Chernov, učenici 7.razreda OŠ Nikola Tesla, Luka Čulina, učenik 6. razreda OŠ Fran
Franković, Ivan Šegota, učenik
6.razreda OŠ Vežica i Lino Ružić, učenik 6.r. OŠ Centar predstavili
su svog robota – drona namijenjenog spašavanju oboljelih od kardiovaskularnih
bolesti.
Dron „Fleming“ može oboljelog
pronaći i priskočiti mu u pomoć zahvaljujući činjenici da nose narukvicu. Ima
mogućnost poziva liječniku pa čak, ako
je potrebno, može provesti terapiju elektroškovima. Ovaj je
projekt najviše ocjene dobio od žirija koji su činili voditelji škole i
stručni gosti, ali i od svih ostalih sudionika vikend škole poduzetništva
kojima je ove godine po prvi put omogućeno »investiranje« u projekte njihovih
kolega. Naime, svim je polaznicima
podijeljen monopoly novac koji su trebali uložiti u projekt za koji procjenjuju
da ima najviše potencijala da i zaživi na tržištu. Nakon detaljnih razgovora,
analiza i razmišljanja, najviše »novaca« robot Fleming prikupio je od stručnog
žirija i ostalih timova vikend škole.
Na današnjem potpisivanju ugovora za kupnju robota bili su
nazočni i Vlasta Linić iz Odjela gradske uprave za poduzetništvo i ravnatelj Doma mladih Goran Gračanin.
Govoreći o važnosti ulaganja u razvoj znanosti, tehnologije
i znanja koje stvara nove vrijednosti i otvara nova bolje plaćena radna
mjesta, gradonačelnik Obersnel kazao je
kako je Bura znanja, koja je prerasla u
start up poduzeće, pravi primjer toga.
– Grad Rijeka prepoznao je rad Udruge Bura znanja i poduzeća
STEMI čiji proizvod, Hexapod robot, djecu uvodi u novi svijet robotike,
matematike, inženjerstva, elektronike i
razvija njihovu kreativnost. Zato smo odlučili poduprijeti projekt i za početak
ćemo nabaviti deset robota koji će se koristiti u Domu mladih i
Kreativno-edukativnoj školi, a namjera nam je da svaku riječku osnovnu školu
opremimo ovim proizvodom kako bi se populariziralo STEM područje. – kazao je
Obersnel.
Direktor start upa STEMI P. Pahljina podsjetio je na početke
rada Udruge „Bura znanja“ te istaknuo
kako je robot, napravljen za učenje, namijenjen svima onima koji od konzumenata
tehnologije žele postati kreatori.
Gradonačelnik je pobjedničkom timu vikend škole
poduzetništva Robot Factory čestitao na uspješno ostvarenoj zamisli drona
„Fleming“ naglašavajući kako je poticanje kreativnosti i poduzetništva
osnovnoškolaca, a što se provodi kroz K.E.Š. program, pravi put za stjecanje
znanja i prepoznavanje vlastitih mogućnosti.
O K.E.Š. programu koji se već devet godina provodi u Rijeci
s ciljem stjecanja poduzetničkih kompetencija mladih Riječana govorila je Vlasta
Linić. – K.E.Š. je program koji djeluje od 2008. godine, pokrenuo ga je Grad
Rijeka – Odjel gradske uprave za poduzetništvo s ciljem razvoja poduzetničkih
kompetencija mladih Riječana, učenika 6. do 8. razreda osnovnih škola. U devet
godina provedbe kroz program redovnih radionica, vikend-škola poduzetništva i
ljetne škole K.E.Š. je prošlo 411 polaznika. – kazala je Linić dodajući kako se
program provodi u suradnji s Domom mladih, kao izvanškolska aktivnosti. U
Redovnom programu, kroz 29 radionica, mladima se približava svijet
poduzetništva, u Vikend školi poduzetništva se intenzivno radi na rješavanju
određenog praktičnog poduzetničkog zadatka, svake godine na drugu temu, a
Ljetna škola K.E.Š.-a namijenjena
je osnovnoškolcima koji su tijekom tri
tjedna školskih praznika spremni upoznati osnove poduzetništva uz igru i dobru
zabavu. – Nove aktivnosti unutar K.E.Š.
programa, – najavila je Linić, – su KEŠ
Modul2 i KEŠ STEM LJETNA ŠKOLA u kojima
će se koristiti deset STEMI hexapod robota.
Ravnatelj Doma mladih Goran Gračanin kazao je kako je
tendencija Doma mladih da svoje programe proširi i prilagodi interesima i potrebama
darovite i visoko motivirane djece. – Zato potičemo pokretanje novih programa
iz STEM područja, uveli smo nove radionice, a u novoj školskoj godini planiramo
proširiti programe tehničke kulture ponajprije kroz KEŠ-Modul2 koji osim
savladavanja novih tehnologija potiče stvaralaštvo, inovativnost i druge
poduzetničke kompetencije.
Podijeli na društvenim mrežama