Gradonačelnik
Obersnel je tom prigodom izjavio kako su ovim sporazumom e-usluge Grada
Rijeke pod kapom projekta koji se vodi na razini države e-Građani. To
znači da kada se netko jednom autorizira i postane korisnik te usluge,
moći će automatski koristiti i sve usluge na našim portalima za građane –
od računa za objedinjenu naplatu, plaćanja kredita za stanove, i dr.
Informacijski servis registriranim korisnicima daje uvid u podatak o
raznim uslugama koje su pohranjene u informatičkim sustavima Grada
Rijeke, kao objedinjenoj naplati troškova stanovanja, stanju kredita za
kupnju stana u vlasništvu Grada, zakupu poslovnih prostora i poreznim
rješenjima.
Godinama uvodimo nove tehnologije u dnevno poslovanje u
upravi, a u nekim smo projektima otišli jako daleko. Od 2004. koristimo
napredni elektronički potpis. Rijeka je u tri istraživanja GONG-a
bila proglašena najtransparentnijim gradom i tome je sigurno doprinijela
upotreba novih tehnologija te obilje podataka koji se mogu naći na
našim službenim stranicama. Na njima se objavljuje svaki dokument koji
potpišem, koje Gradsko vijeće usvoji i druge informacije koje su važne.
Vjerujem da će implementacija sustava e-građani doprinijeti širenju i
mogućnosti razmjene različitih dokumenata, kazao je Obersnel.
Potpisivanje
sporazuma pozdravila je i ministrica Dubravka Jurlina Alibegović
kazavši kako joj je drago da se e-usluge šire i da je Grad Rijeka
pristupio sustavu e-Građani i tako prihvatio rješenja koja su razvijena u
okviru Ministarstva uprave.
Grad
Rijeka sudjelujući već niz godina u europskim projektima eMUNIS, GE-RIT,
eGovernment benchlearning, mGovernment, EGOV4U, SEED, iLocate, iURBAN,
INCA, SMILE, koristi sredstva Europske unije namijenjena gradovima kao
središtima novih gospodarskih mogućnosti temeljenim na novim
tehnologijama s ciljem povećanja zapošljavanja, socijalnog uključivanja i
razvoja novih znanja i sposobnosti.
Grad Rijeka je krajem 2015.
godine u nizozemskom Maastrichtu dobio priznanje za svoj projekt
E-savjetnik Socijalni program Grada Rijeke tzv. “socijalni kalkulator”.
Riječ je priznanju koje se dodjeljuje temeljem natječaja Europska
nagrada u javnom sektoru (European Public Sector Award) čija je
ovogodišnja tema bila partnerstvo javnog sektora u stvaranju boljeg
društva (‘The Public Sector as Partner for a Better Society’).
E-savjetnik Socijalni program Grada Rijeke razvili su djelatnici gradske
uprave iz Odjela za zdravstvo i socijalnu skrb i Zavoda za informatičku
djelatnost, za građane Rijeke koje zanima dobivanje potpune i pouzdane
informacije u najkraćem mogućem vremenu o socijalnim pravima i pomoćima
koje su im dostupne i načinima kako ih ostvariti. Radi se jedinstvenom
projektu tog tipa u Republici Hrvatskoj.
U sustav e-Građani e
Grad Rijeka će integrirati Informacijski servis građanima (ISG). Riječ
je o servisu koji registriranim korisnicima omogućuje uvid u podatke o
raznim uslugama koje su pohranjene u informatičkim sustavima Grada
Rijeke poput objedinjene naplate troškova stanovanja, uvida u stanje
kredita za kupnju stana u vlasništvu Grada, zakupa poslovnih prostora i
porezna rješenja.
Također dostupan će biti i eUred koji korisnicima
omogućuje praćenje stanja i obrade predmeta u nekom od Odjela gradske
uprave, te trenutnog informiranja o postupku rješavanja putem Interneta,
SMS-a ili e-mail poruka.
S
obzirom na to da je u tijeku proces redizajna i programiranja gradskog
portala www.rijeka.hr s novim će se portalom objaviti i Portal otvorenih
podataka – projekt kojeg je Zavod za informatičku djelatnost predvidio
kao jedinstvenu točku pristupa rastućoj količini podataka kojima
raspolaže gradska uprava, ustanove i komunalna i trgovačka društava u
vlasništvu Grada.
Projekt je pokrenut s ciljem oslobađanja
vrijednosti podataka kao javnog dobra te predaje podataka na korištenje
zainteresiranom civilnom i poslovnom sektoru. Pružajući jednostavan i
besplatan pristup podacima, cilj je Portala promicati njihovu inovativnu
uporabu i iskoristiti njihov gospodarski potencijal te, pored toga,
promicati otvorenost i odgovornost u poslovanju gradske uprave.
Portal
eUsluga Grada Rijeke kojeg se također namjerava objaviti predstavljat
će središnji portal e-Usluga Grada Rijeke koji bi trebao riješiti
pitanje trenutne raspršenosti gradskih informacija i e-usluga.
Informacije i e-usluge će se objediniti na jednom portalu, koji će biti
realiziran unutar jedinstvene domene: eUsluge.rijeka.hr Cilj je ovog
portala pružiti informacije o svim gradskim uslugama vezano uz životne
situacije, te ih integrirati sa nacionalnim sustavom e-Građani na
standardizirani način.
Prostorni podaci grada biti će dostupni kroz
Geoportal te će biti orijentiran prema korisnicima koji za svoje
potrebe koriste prostorne podatke.
Podijeli na društvenim mrežama