Jadrolinija

Poštovani,

nakon dopisa dostavljenih Ministarstvu pomorstva,
prometa i infrastrukture te Agenciji za obalni linijski pomorski promet od 8.
kolovoza 2012, 20. studenog 2012, te 7. prosinca 2012. godine, ponovo Vam se
obraćam zbog najnovije vijesti o  potpunom, odnosno trajnom ukidanju
dužobalne linije Rijeka – Split – Stari Grad – Korčula – Dubrovnik.

Bez obzira na izgrađenost autoceste, Grad Rijeka ne
može se pomiriti niti složiti s ukidanjem jedine dužobalne linije s polaskom iz
Rijeke koja nesumnjivo doprinosi razvoju turizma na cijelom obalnom području te
omogućuje brodsku povezanost Rijeke i drugih obalnih gradova.

Ta odluka nije ni u skladu s dogovorima na više
sastanaka na kojima sam prisustvovao s čelnim ljudima Ministarstva  pomorstva,
prometa i infrastrukture, a nije u skladu ni sa logikom viđenja Hrvatske kao
turističke zemlje, Rijeke kao tranzitnog grada i polazišne putničke luke. 

Ukidanje navedene linije obrazlagalo se
izgrađenošću autoceste, sad se obrazlaže nedostatkom volje u jedinicama lokalne
samouprave, županijama, gradovima i općinama duž obale koje su trebale
izdvojiti sredstva za sufinanciranje te linije, odnosno njeno održavanje.

Na godišnjoj razini Jadrolinija sa svojom flotom od
50 brodova preveze približno 10 milijuna putnika i oko 2,5 milijuna vozila, te
u ljetnim mjesecima ima preko 600 polazaka dnevno.

Mišljenja sam da se svi možemo složiti s
konstatacijom da je Hrvatska pomorska zemlja u kojoj bi trebalo poticati brodski
prijevoz, pronaći načina da se promovira i zadrži to što imamo, a ne da se sve
redom gasi i ukida.

Jasna mi je teška ekonomska situacija u
kojoj se zemlja nalazi, no u takvom stanju više vrijedi inovativan i kreativan
pristup, pronalaženje drugačijih modela isplativosti, procjena i analiza novih
ideja, a ne puko odustajanje jer nešto nije isplativo, a lokalni javni sektor
ne može financirati.

Još jednom želim naglasiti da odluka o trajnom
ukidanju linije Rijeka – Dubrovnik Gradu Rijeci nije prihvatljiva, te očekujem
da se pronađu rješenja za zadržavanje ove linije i njezin razvoj i promociju.
Ukoliko to uključuje sufinanciranje od strane županija, gradova i općina, te
razgovore treba obnoviti. Ukoliko to podrazumijeva uključivanje turističkog
sektora, treba otvoriti dijalog s Ministarstvom turizma i Turističkim
zajednicama.

A smatram da prije svega sama Jadrolinija mora
razmišljati razvojno i, osim sagledavanja troška i utvrđivanja brojki koje
govore o nerentabilnosti, treba tragati za isplativim modelom i treba pronaći
načina da ovu liniju pretvori u svoj brend jer ona to u ljetnim mjesecima
doista i jest!

Stoga u ime građana Rijeke i brojnih turista koji s
radošću koriste ovu liniju u ljetnim mjesecima, tražim da ne donosite konačnu
odluku o ukidanju linije Rijeka-Dubrovnik, već da pronađete model i sredstva za
njen opstanak. Grad Rijeka pritom Vam stoji na raspolaganju za svu pomoć i
suradnju.

 

Gradonačelnik Rijeke

Vojko Obersnel